Artikelen door Yasmine Esser
Denim voor dummies deel 2: alles over wassingen en finishing
Wie jeans verkoopt, inkoopt of marketingmanager is voor een denimlabel, kan maar beter wat kennis hebben over de stof. Maar er zijn zóveel termen, wat betekenen ze eigenlijk? Bluffen is niet meer nodig, want wij leggen je de basisbegrippen van denim uit. In Denim voor dummies’ deel 1 kon je al alles lezen over: selvedge jeans, Japanse denim,...
Fashion Featured24 okt 2019
Spijkerbroeken verkopen doe je zo: vijf tips voor wie in de winkel staat
Je hebt mensen die in een winkel kleding verkopen en je hebt de échte verkopers. De mensen met een passie voor het vak die consumenten willen helpen om een kledingstuk te vinden waar ze blijer, mooier en gelukkiger van worden. En dan heb je nog jeansverkopers, want het aan de man brengen van spijkerbroeken is weer een vak apart. Denim is een...
Fashion Featured17 okt 2019
AFW Talk: 3 vrouwen met een eigen bedrijf over vrouwelijk ondernemerschap
Danielle Cathari, Ilse Cornelissens en Monique de Randamie zijn alle drie succesvolle mode-ondernemers. En toevallig vrouw. Maar dat zou volgens hen niet uit moeten maken. Sterker nog, bij de AFW Industry Talks, blijkt dat ze liever niet beoordeeld worden op hun ‘vrouw zijn’. Hoewel uit gegevens van PriceWaterhouseCoopers blijkt dat de...
Fashion |TALK Featured9 sep 2019
De ster van de winkel: drie modeverkopers over de passie voor hun vak
Zonder goed verkooppersoneel zijn fysieke winkels nergens. Maar wie zijn die sterverkopers waarvoor consumenten speciaal naar een winkel gaan? En waar komt de passie voor het vak vandaan? FashionUnited belt met drie verkopers en vraagt naar hun bijzonderste ervaringen op de vloer en passie voor het vak. Mariska Bezemer, werkt 2,5 jaar als...
Retail|INTERVIEW Featured8 aug 2019
Waarom er anno 2019 grote mogelijkheden zijn voor plus size-modemerken
Nu ‘zelfs’ Dolce & Gabbana plus size-mode verkoopt en body positivity online overal is, lijkt het taboe op grote maten verdwenen. Sterker nog, plus size is een gat in de markt. Dat is ook de tendens op modebeurs WFC Big Brands, voor merken met grotere maten, in het World Fashion Centre. Al zijn er ook uitdagingen voor de markt. Officiële cijfers...
Fashion |ACHTERGROND Featured29 jul 2019
'Retailers willen wel technologie in de winkel, als je ze eerst een duwtje geeft'
Virtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht worden voor ze al die snufjes daadwerkelijk willen gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek van studenten van TMO Fashion Business School, in het kader...
Retail|REPORTAGE Featured2 jul 2019
Er trouwen minder mensen: zó blijven bruidsmodewinkels toch succesvol
Het sprookje met de witte jurk, het bruidsboeket en de mierzoete taart, is steeds minder in trek. En áls koppels trouwen, kunnen ze hun slag slaan bij retailers als C&A, H&M en Topshop, of bij (voordelige) webshops. Toch is het allesbehalve een barre tijd voor bruidsmodewinkeliers. Sterker nog, het gaat ondernemers in bruidsmode voor de wind,...
Fashion |ACHTERGROND Featured31 mei 2019
Oud-werknemer American Apparel over waarom hij Dov Charney terug wil
De werknemer [de naam van de geinterviewde is bekend bij de redactie en in februari 2025 geanonimiseerd, red.] begon in de Amsterdamse winkel en werkte vervolgens bijna tien jaar op het hoofdkantoor van American Apparel als directeur visual merchandising & store standards. Bijna, want hij werd in april ontslagen, zonder reden, zegt hij. Aan...
Fashion Featured10 sep 2015
Münster krijgt eerste Duitse winkel Claudia Sträter
Er is nog weinig van te zien, dat in het pand binnenkort de allereerste winkel van Claudia Sträter in Duitsland zal openen. De ramen zijn afgeplakt met zwart folie, maar binnen vindt de transformatie plaats. Een webshop voor de Duitse markt komt er ook aan. Formulemanager Esther van Eijk: "We geloven heel erg in een clicks & bricks strategie."...
RetailFeatured9 sep 2015
Omzet en winst IC Group 2014 ‘zoals verwacht’
Het Deense modebedrijf IC Group - voorheen IC Companys - groeit voorzichtig. Na de reorganisatie en de nieuwe naam vorig jaar, noteert het bedrijf nu een omzetstijging van 2,9 procent over het afgelopen boekjaar. Het moederbedrijf van merken als Peak Performance, Tiger of Sweden en By Malene Birger is tevreden met die resultaten en noemt de...
BusinessFeatured3 sep 2015