Meest gelezen
- 1
Gerry Weber: Meer dochterondernemingen insolvent
Business26 mrt 2025 - 2
Eigenaarswissel: Hunkemöller weer in Amerikaanse handen
Business24 mrt 2025 - 3
Werkkledingbedrijf Alsico Group sluit partnerschap met recyclingbedrijf Sixone
Business24 mrt 2025 - 4
Modest fashion merk Merrachi opent pop-upstore in Parijs
Retail24 mrt 2025 - 5
Sociale media ontmoet retail: Zara opent winkel met content creation studio
Retail25 mrt 2025 - 6
C&A zet herstructurering voort: 300 banen in Frankrijk bedreigd
Business24 mrt 2025
Net Binnen
Jean-Christophe Babin wordt nieuwe CEO van LVMH Watches
LVMH heeft een nieuw hoofd voor de horlogedivisie. Jean-Christophe Babin is de nieuwe CEO van LVMH Watches, zo maakte de Franse luxegoederengroep vrijdag bekend. Hij volgt Frédéric Arnault op, die onlangs werd benoemd tot CEO van Loro Piana, en zal zijn nieuwe functie op 1 april aanvaarden. Naast zijn nieuwe functie blijft Babin actief als...
Mensen11 uur geleden
Frans modemerk Grace & Mila gaat internationaal
Hoewel het prêt-à-porter merk Grace & Mila al 14 jaar bestaat, waren de afgelopen vijf jaar cruciaal voor de ontwikkeling ervan. Gedurende deze periode heeft het merk zijn internationale aanwezigheid versterkt met de opening van shop-in-shops in warenhuizen zoals Sokos in Finland, een aanwezigheid in de duty-free shops van een tiental...
Fashion |Interview Featured11 uur geleden
H&M gaat ‘tweelingen’ van modellen maken met AI: 'De mogelijkheden zijn bijna eindeloos'
H&M sluit zich aan bij de groeiende lijst modebedrijven die kunstmatige intelligentie (AI) inzet in hun online communicatie. De retailer gaat digitale 'tweelingen' maken van echte modellen. Deze AI-reproducties zullen worden gebruikt in sociale mediaberichten en marketingcampagnes, mits de modellen hiervoor toestemming geven. Dertig modellen,...
Fashion 12 uur geleden
Modemuseum Hasselt kondigt nieuwe modetentoonstelling aan
Modemuseum Hasselt in België kondigt een nieuwe modetentoonstelling aan, genaamd Rococo Reboot!. De tentoonstelling opent op 4 april en vraagt bezoekers de Europese Rococo-stijl uit de achttiende en vroeg negentiende eeuw vanuit een hedendaagse blik te bekijken. Museum Hasselt toont in de nieuwe tentoonstelling originele stukken uit de...
Cultuur13 uur geleden
Kwart van alle Belgische uitgaven worden nu online gedaan, kleding op eerste plek
De online uitgaven van Belgen blijven stijgen, zo blijkt uit het jaarverslag van sectorfederatie Becom. De uitgaven in 2024 stegen met 6,7 procent naar 17,4 miljard euro. In een jaar tijd zijn er 1 miljard aan uitgaven bijgekomen. In totaal waren 179 miljoen online transacties goed voor de 17,4 miljard euro aan uitgaven. Het aantal transacties...
Business14 uur geleden
Marcolin verhoogt winstgevendheid in 2024 ondanks economische tegenwind
Het Italiaanse brillenbedrijf Marcolin heeft de jaarrekening voor 2024 goedgekeurd. Uit de financiële resultaten van het afgelopen boekjaar (eindigend op 31 december 2024) blijkt dat de brillengigant zijn groei voortgezet en zijn winstgevendheid verder versterkt, ondanks wereldwijde geopolitieke onzekerheden en complexe marktomstandigheden....
Business14 uur geleden
Lululemon: Sterke groei in Q4, maar Amerikaanse tegenwind tempert vooruitzichten
Yogakledingmerk Lululemon rapporteerde een sterke omzetgroei in het vierde kwartaal, aangejaagd door internationale expansie en omnichannel-prestaties. Toch wezen de toekomstverwachtingen op voorzichtigheid vanwege mogelijke macro-economische tegenwind, met name in de VS. De omzet in het vierde kwartaal van het fiscale jaar 2024 steeg met 16...
Business15 uur geleden
Inspiratie: Dit zijn de nieuwe winkelconcepten van Q1 2025
Van technische implementaties tot klantgerichte diensten waar zelfs lichamelijk contact met de klant aan te pas komt: de stenen winkel innoveert en lijkt dynamischer dan ooit. Het begin van een nieuw jaar brengt nieuwe energie met zich mee, en dat is te zien bij de winkels van retailers wereldwijd. FashionUnited zet nieuwe winkelconcepten van Q1...
Retail|In Beeld Featured16 uur geleden
Modint en GS1 helpen bedrijven op weg met het Digital Product Passport
In 2027 wordt wetgeving uitgerold waardoor consumentenkleding een Digital Product Passport (DPP) hebben moeten hebben. Dat betekent dat bedrijven minder dan twee jaar hebben om te starten met de voorbereiding. Modint en GS1 bieden hulp, waarbij standaardisatie een belangrijke rol speelt. “We hebben er niets aan als iedereen het DPP op zijn eigen...
BusinessPartner Content27 mrt 2025
Nieuwe CEO voor Decathlon: Javier López neemt leiding
De multinationale sportmodegigant Decathlon herstructureert haar directie en benoemt de Spanjaard Javier López tot nieuwe CEO van het bedrijf. Deze benoeming volgt op die van Julien Leclercq tot voorzitter van de Decathlon Group, afgelopen februari. Samenvatting • Javier López is benoemd tot nieuwe CEO van Decathlon, na 26 jaar bij het bedrijf....
Mensen27 mrt 2025
Verder na Esprit: Ondernemer doopt franchisewinkels om tot nieuwe formule Cotta
Het was wellicht niet een stap die hij uit zichzelf had gezet, midden in het hoogseizoen de hele aanpak van zijn winkels veranderen. Maar vanwege de onrust bij zijn franchise-merk Esprit moest ondernemer Bob van Lingen wel. Eind maart gaat de laatste van zijn vijf winkels open met een nieuw concept en een nieuwe naam: Cotta. Hoewel het een...
Retail|Interview Featured27 mrt 2025
Ermenegildo Zegna Group: Jaarwinst daalt met een derde
Het Italiaanse modeconcern Ermenegildo Zegna NV zag zijn winst in boekjaar 2024 aanzienlijk dalen. Vooral hogere investeringen en afschrijvingen drukten op het resultaat, meldde het moederbedrijf van de merken Zegna, Thom Browne en Tom Ford Fashion donderdag. In januari had de groep al aangekondigd dat de omzet in het afgelopen jaar met ongeveer...
Business27 mrt 2025