Meest gelezen
- 1
Duurzaamheidsprimeur in België: A.S. Adventure opent eerste Care & Repair Center
Retailbezig met laden... - 2
Fashion week: De trends die groot zullen worden op tweedehands-kanalen
Fashion bezig met laden... - 3
In de toekomst van retail draait het om emotionele verbinding met de klant
Retailbezig met laden... - 4
Heeft Hedi Slimane zijn toekomst na Celine al uitgestippeld?
Mensenbezig met laden... - 5
Beste carrière-tip ooit ontvangen: Schoenontwerper Fred de la Bretonière
Mensenbezig met laden... - 6
Michael Rider is de nieuwe creatief directeur van Celine
Mensenbezig met laden...
Net Binnen
Heeft Hedi Slimane zijn toekomst na Celine al uitgestippeld?
Het was een van de snelste wisselingen in de modegeschiedenis. Op woensdag bevestigde Celine de maandenlange geruchten en kondigde aan dat Hedi Slimane de functie als creatief directeur van het Franse modehuis neerlegt. Slechts enkele uren later werd zijn opvolger bekendgemaakt. Zijn opvolger, Michael Rider, nam niet alleen de visie van het huis...
Mensenbezig met laden...Featured
Dit zijn de highlights van de opkomende merken op Paris Fashion Week
Met de Parijse Fashion Week werd het SS25-modespektakel van de afgelopen maand afgesloten. De Franse hoofdstad deed nog een laatste alles-in-één show die aan alle verwachtingen van de bezoekers van een modeweek voldeed. Hoogtepunten waren onder andere Alessandro Michele’s eerste Valentino-show, JW Anderson’s tienjarig jubileum bij Loewe, en een...
Fashion bezig met laden...Featured
Nølson introduceert activewearlijn Nølson Active
Nederlands modemerk Nølson breidt het assortiment uit. Het bedrijf voegt namelijk een activewearlijn toe onder de naam Nølson Active, zo meldt oprichter Niek Koedam in een persbericht. Het merk omschrijft de nieuwe lijn als ‘comfortabel en praktisch met een elegante uitstraling’. “Speciaal ontworpen voor de moderne man die er zowel in het...
Fashion bezig met laden...
PVH benoemt nieuwe verantwoordelijke voor West-Europa
PVH Corporation, het Amerikaanse moederbedrijf van de merken Calvin Klein en Tommy Hilfiger, bevestigt woensdag op aanvraag van FashionUnited dat Peter Kurre is benoemd tot Managing Director en vicevoorzitter voor de regio West-Europa. Kurre treedt daarmee in de schoenen van Christian Kohlhase, die eind deze maand het bedrijf verlaat. Kurre...
Mensenbezig met laden...
Kassl Editions opent pop-up in Amsterdam
Modemerk Kassl Editions opent samen met Zweeds merk Tretorn een pop-up in Amsterdam. In de tijdelijke winkel aan de Van Baerlestraat zal de capsulecollectie van beide merken te vinden zijn, aldus een persbericht. De twee merken hebben samen rubberen schoenen en laarzen ontworpen. In totaal zijn er vijf stijlen binnen de capsulecollectie. “De...
Retailbezig met laden...
Beste carrière-tip ooit ontvangen: Schoenontwerper Fred de la Bretonière
Een tip kan de richting van iemands carrière compleet veranderen. Wat zijn carrière-tips die modeprofessionals hebben gehad en wat voor tips hebben zij voor anderen? Je kunt het niet over de Nederlandse schoenindustrie hebben zonder Fred de la Bretonière te noemen. Op 8 oktober opent voor het publiek de tentoonstelling ‘Typisch Fred’ en komt...
Mensen |Interview bezig met laden...Featured
Fashion week: De trends die groot zullen worden op tweedehands-kanalen
De modemaand, die op 1 oktober eindigde in Parijs en in het teken stond van lente/zomer 2025, inspireerde de tweedehandsmarkt om meteen aankopen te doen. De modeweken zijn invloedrijk, vooral op de tweedehands modeplatformen, waar iedereen op zoek is naar het equivalent van de stukken die ze op de catwalk mooi vonden. Van de topmerken op de...
Fashion bezig met laden...Featured
In de toekomst van retail draait het om emotionele verbinding met de klant
Nu de consument door de opkomst van Aziatische spelers [zoals een Shein en Temu] meer dan ooit te kiezen heeft, is het zaak voor retailers hun klanten emotioneel te raken, zo luidt het advies van Crossmarks. “Daar liggen de kansen,” benadrukt het strategisch retail adviesbureau in de nieuwste Whitepaper ‘Emotional Revolution op de winkelvloer’....
Retailbezig met laden...
Bottega Veneta keert terug naar de parfumerie
Het luxe huis Bottega Veneta markeert zijn terugkeer naar de wereld van de parfumerie. Ze lanceerde haar eerste geur in 2011 voordat ze ongeveer tien jaar later discreet de productie stopte. De nieuwe parfumcollectie van het Italiaanse merk is geïnspireerd op Venetië (de geboortestad van Bottega Veneta) en Intrecciato, het emblematische...
Businessbezig met laden...
Luxehuis LVMH sluit sponsordeal met Formule 1
Het Franse luxemodegigant LVMH, moederbedrijf van Louis Vuitton, Moët Hennessy en TAG Heuer, zal vanaf 2025 de nieuwe wereldwijde partner zijn van Formule 1. Het gaat om een overeenkomst van tien jaar. Dat maakte de groep van de Franse miljardair Bernard Arnault, die een van de belangrijkste partners was van de Olympische en Paralympische Spelen...
Businessbezig met laden...
Ecover presenteert ‘The Rewear Chair’ op Dutch Design Week
Ecover, het Belgische bedrijf dat ecologisch verantwoorde schoonmaakproducten maakt, moedigt consumenten aan om kleding langer te dragen en minder te wassen. Het introduceert ‘The Rewear Chair’ in samenwerking met Uncommon Creative Studio tijdens de Dutch Design Week. Dit meldt het bedrijf in een persbericht aan FashionUnited. Minder wassen...
Businessbezig met laden...
MM6 Maison Margiela wordt naar verluidt gastontwerper op Pitti Uomo januari 2025
MM6 Maison Margiela is benoemd tot gastontwerper voor de komende editie van Pitti Uomo, die van 14 tot 17 januari 2025 plaatsvindt in de Fortezza da Basso in Florence. Het merk presenteert een exclusieve herencollectie, maar heeft nog geen specifieke datum of presentatievorm bekendgemaakt. Dit meldt het modevakblad WWD. MM6 Maison Margiela werd...
Fashion bezig met laden...