Artikelen door Marjolein Stormezand
Retailer, neem deze 7 mega trends in acht
bezig met laden... - Fashion | Mf talks
Begin geen winkelconcept of ontwikkel geen nieuw product zonder deze megatrends in acht te nemen, geeft trendforecaster Louise Byg Kongsholm, eigenaar van het Scandinavische trendinstituut Pej Gruppen, het Modefabriek publiek dringend mee. Het is maandag 27 januari 2020, klokslag 11.00 uur en de MF Talks ruimte waar Kongsholm haar inzichten zal...
Stella McCartney sluit deal met LVMH
bezig met laden... - Business
Iets meer dan een jaar na de splitsing met de Franse luxe-gigant Kering, heeft Stella McCartney een deal gesloten met luxeconglomeraat LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. Dit meldt LVMH in een persbericht. De nieuwe partners zullen de details van de overeenkomst in september kenbaar maken. Al wel is bekend dat Stella McCartney aanblijft als...
Tommy Hilfiger keert met TOMMYNOW en Zendaya terug naar Fashion Week New York
bezig met laden... - Fashion
Tommy Hilfiger, eigendom van PVH Corp, keert met zijn see-now-buy-now-modeshowconcept TOMMYNOW terug naar New York Fashion Week. Op zondag 8 september 2019 zal het Amerikaanse modemerk zijn samenwerking met Zendaya showen in het iconische Apollo Theatre in Harlem. Dit kondigt Tommy Hilfiger aan middels een persbericht. De laatste keer dat Tommy...
Daoyuan Ding grote winnaar ITS 2019
bezig met laden... - Fashion
Daoyuan Ding is de grote winnaar van ITS 2019 (international talent support); de internationale competitie die 18 jaar geleden door Barbara Franchin in het leven werd geroepen. De ITS 2019-finale vond op 12 juli plaats in de Italiaanse stad Trieste. Ding ontvangt een geldprijs van 15.000 euro aangeboden door Allianz en een jaar mentorschap...
Chanel benoemt zijn eerste global head of diversity & inclusion
bezig met laden... - Mensen
Chanel zoekt manieren om het modehuis meer divers en inclusief te maken, dit schrijft BoF. Om die reden heeft Chanel Fiona Pargeter, voorheen werkzaam als hoofd diversiteit bij de Zwitserse bank UBS, als global head of diversity & inclusion aangesteld. Fiona Pargeter was voor haar aanstelling bij Chanel werkzaam als hoofd diversiteit bij de...
Trendwatcher Jan Agelink op Modefabriek: digitale beleving beïnvloedt modetrends
bezig met laden... - Fashion | Mf talk
Onze digitale samenleving beïnvloedt ons hele leven, is trendwatcher Jan Agelink van mening. En zo ook hoe we mode maken, zien en consumeren. Gameficatie en de invloed op mode is dan ook het onderwerp van Agelinks ‘talk’ tijdens de zomereditie van Modefabriek 2019. Met welke nieuwe ontwikkelingen en daaruit voortvloeiende trends moet de retailer...
Eerste editie Off_South: een relaxte sfeer en ruimte voor experiment
bezig met laden... - Beurzen | Reportage
Modefabriek gooide het deze zomereditie over een andere boeg; de beurs werd verplaatst naar maandag en dinsdag en het voegde een extra evenement op maandag toe: Off_South, gehouden in locatie Temp. aan het burgerweeshuispad 301 in Amsterdam, 3,6 kilometer verwijderd van de RAI, de plek waar de modebeurs tweejaarlijks standhoudt. Om het de...
Fendi begint in Rome aan zijn post-Karl periode
bezig met laden... - Fashion
Een bijzonder moment, zo werd Fendi’s herfst/wintercollectie 2019-2020 door verschillende modewebsites, waaronder WWD, omschreven. 54 silhouetten kwamen afgelopen donderdag voorbij in de Tempel van Venus en Roma, een aantal dat refereert naar het aantal jaar dat wijlen Karl Lagerfeld werkzaam was voor het huis. Fendi koos Rome als showlocatie...
FNG betreedt de Scandinavische markt door overname Ellos Group
bezig met laden... - Business
De Belgische modegroep FNG N.V, moederbedrijf van onder ander modeketen Brantano, Fred & Ginger, CKS, Claudia Sträter, Expresso en Steps, heeft voor 229 miljoen euro de Ellos Group gekocht, een e-commerce marktleider in mode en interieur in Scandinavië, bekend van de merken Ellos, Jotex, Stayhard en Homeroom. Dit meldt FNG middels een...
RetailTheater-event Fluide Retail: ‘Zo wordt jouw winkel een eindbestemming in de klantreis’
bezig met laden... - Retail | Reportage
Welke rol vervult jouw winkel in de klantreis van de consument en hoe maak je het concept online zichtbaar? Deze vraag stelt en beantwoordt Carin Frijters van het RetailTheater tijdens het RetailTheater-evenement vorige maand, gehouden in Vechtclub XL in Utrecht. Het hoofdonderwerp van het evenement die dag: wat is Fluide Retail en wat betekent...