Met de toevoeging van Nike’s nieuwe abonnementsservice voor kinderschoenen, Nike Adventure Club, zet een nog groter aantal modemerken in op een abonnementsservice of verhuur van mode items. Vor

‘The Jeans Redesign Guidelines’ zijn gisteren gepubliceerd door de Ellen MacArthur Foundation. Het is een onderdeel van het ‘Make Fashion Circular’ initiatief van de stichtin

Waar sportschoenen normaal gesproken alleen ‘gedowncycled’ en niet gerecycled kunnen worden, kan dit binnenkort wel met een speciale schoen van Adidas, zo meldt het bedrijf op de website.

Het Belgische modemerk LN Knits heeft de handen ineengeslagen met het in Antwerpen gevestigde denimmerk HNST. De labels creëerden samen twee ‘circulaire’ jeansmodellen, die vanaf dez

De milieu-impact van de mode-industrie valt niet te ontkennen. In Nederland alleen wordt, volgens de Dutch Sustainable Fashion Week, jaarlijks 235 miljoen kilo textiel weggegooid. In de Verenigde Sta

“Aangezien slechts één procent van alle vezels wordt gerecycled, is het huidige ‘lineaire’ model verouderd en niet-duurzaam.” Het is de conclusie van Ecopreneur,

Stockholm - “Innovatie is de sleutel tot volledige circulariteit,” aldus de H&M Group in een eerder gepubliceerd duurzaamheids rapport. H&M ondersteunt de zoektocht naar deze sle

Parijs - Met de oprichting van het Anti_Fashion Project promoot Stéphanie Calvino transparantie en positieve verandering in de modeindustrie. Het project, dat een extensie is van het manifest

Wat te doen met items in de sale? H&M heeft nu samengewerkt met Nederlands ontwerpduo Alexander van Slobbe en Francisco van Benthum van het merk Hacked By_ voor een collectie gemaakt uit deze ite

Kortrijk - Nog tot en met 9 december is het ecologische fashion & lifestyle-event FaKtory Infini in Kortrijk te bezoeken. Het event heeft als hoofdmissie co-creatie binnen de lokale circulaire m

Fashion For Good zet zich op elk niveau in om de mode industrie circulairder te maken. Zo ondersteunt het innovators met speciale programma’s, deelt speciale kits op het gebied van duurzame pro

De H&M Group streeft ernaar een katalysator te zijn voor duurzame verandering in de modeindustrie, en daarom heeft het Zweedse modebedrijf een aantal doelstellingen bedacht waar het zelf aan moet

Crop-A-Porter is uitgeroepen tot de grote winnaar van de Global Change Award 2018, de jaarlijkse competitie waarin het draait om innovatie die in het leven is geroepen door de H&M Foundation. Het

Geschreven door Hyun Yeu. Yeu heeft de afgelopen zes jaar als hoofddesigner voor Gsus gewerkt. Daarvoor had hij zijn eigen label Ado Les Scents. Twee keer per jaar is Kingpins de place to be voor

Kleding is tegenwoordig goedkoper en toegankelijker dan ooit, en daar heeft Greenpeace regelmatig iets op aan te merken. Met regelmaat schrijft de milieuorganisatie over de schadelijke praktijken die

Circulaire mode komt steeds vaker terug als een van de uitdagingen voor de modesector van morgen. Maar waar hebben we het dan juist over? FashionUnited zocht naar een antwoord tijdens het Circular F