Artikelen door Guest Contributor
Kan duurzame modemarketing echt het doel van nauwkeurigheid bereiken?
bezig met laden... - Fashion
De regelgeving in de textielindustrie nadert als een donkere wolk die een naderende storm aankondigt. Veel professionals in de sector zijn echter onzeker over hoe, wanneer en via welke middelen zij moeten beginnen met het aanpakken van de eisen die de Europese autoriteiten vooral benadrukken om de transparantie in de industrie te verbeteren....
Hoe word je een lokale held in het internationale veld?
bezig met laden... - Business | Opinie
Door de globalisering en digitalisering beperkt onze concurrentie zich niet meer tot de buren van twee pandjes verder. De hele wereld is onze concurrent geworden. Tegelijkertijd is de hele wereld ook onze afzetmarkt. Maar de magische kracht om tóch nog op lokaal niveau – en vér daarbuiten - uit te blinken zit in je lokale charme. Hoe smeed je...
Window shopping 2.0: Visueel concept vs. interactiviteit
bezig met laden... - Retail
In de loop der jaren heeft etaleren en visual merchandising aanzienlijke veranderingen ondergaan sinds het begin in de 18e eeuw. De concepten zijn voortdurend geëvolueerd, beïnvloed door veranderingen in consumentengedrag, culturele aspecten, de opkomst van technologie en andere sociale factoren. Laten we eens kijken naar de transformatie van...
Rechtspraak: De complexiteit van Dr Martens gele stiksels onder de loep
bezig met laden... - Fashion
De recente uitspraak van het Benelux Gerechtshof op 6 februari 2024 in de zaak van Airwair, de producent van het iconische Dr. Martens schoeisel, richt de schijnwerpers opnieuw op het debat over positiemerken in de modeindustrie. Na de erkenning van de geldigheid van het rode zool-merk van Louboutin, wordt nu het kenmerkende gele stiksel op de...
Technologie in fysieke winkels moet de ervaring verbeteren, niet vervangen
bezig met laden... - Retail
In een tijd waarin digitale innovatie elk aspect van ons leven doordringt, is de toekomst van de fysieke detailhandel de afgelopen jaren zeker een onderwerp van veel discussie geweest, waarbij veel retailexperts een volledige verschuiving naar volledig meeslepende digitale werelden voorspellen. De realiteit is echter heel anders geweest. In...
Wat u kunt verwachten van de herziening van regels omtrent textiellabels
bezig met laden... - Business
Brussel - Textiel speelt vanwege de praktische kwaliteiten en visuele aantrekkingskracht textiel een cruciale rol in het dagelijks leven van elke burger. Textiel verbetert de efficiëntie, het comfort en de aantrekkingskracht van verschillende objecten en is een essentieel onderdeel van verschillende producten, zoals meubels, kleding en andere...
Zit er nog muziek in de mode?
bezig met laden... - Retail | Opinie
Mode en muziek zijn al eeuwen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een duet met vele wederzijdse voordelen. Want terwijl een muziekfestijn fraai wordt opgeluisterd met sprankelende outfits, staan diezelfde outfits vol in de kijker op de maten van de muziek. Tegenwoordig hoor je echter steeds minder muziek in de hedendaagse modezaken. En dat is...
Rapport toont aan dat merken op zoek gaan naar next-gen materialen
bezig met laden... - Fashion
Het is alweer een paar jaar geleden sinds de sprankelende belofte van ananasleer en dergelijke voor het eerst opdoken in onze nieuwsfeeds, dus wat gebeurt er nu met de innovatie van next-gen materialen? Heel veel, zo blijkt. Het nieuwe rapport "Brand Engagement with Next-Gen Materials 2023" van het Material Innovation Initiative (MII) belicht...
Europees recht op reparatie: wat wordt de impact op de mode-industrie?
bezig met laden... - Fashion
Nieuwe Europese wetgeving streeft naar een verbetering van de levensduur van producten via ‘right to repair' ('recht op reparatie') vanwege zorgen over de impact van consumptie op het milieu. Dit beleidskader ondersteunt een holistische aanpak voor circulaire economie, afvalvermindering en duurzame consumptie binnen de Unie. De mode-industrie...
Retail belevingen: Hoe je als sportswear merk de professionals en de mainstream markt aanspreekt
bezig met laden... - Retail
Sportmerken staan voor de unieke uitdaging om twee heel verschillende klantgroepen te bedienen: De professionele atleten die op het hoogste niveau presteren en daarvoor de beste producten nodig hebben, en de mainstream markt die zorgt voor verkoopvolume. Deze dualiteit vereist een gedifferentieerde merkstrategie die beide doelgroepen effectief...