Artikelen door Christin Ho
De toekomst is nu: contrastvolle FW25 kleur- en modetrends volgens Hilde Francq
bezig met laden... - Fashion | Verslag
De modewereld staat aan de vooravond van een fascinerende transformatie vol tegenstellingen, die schommelen tussen uitersten: van sombere, apocalyptische stijlen tot optimistische toekomstvisies. Welke kant je ook kiest, de trends zullen je zeker niet onberoerd laten. FashionUnited woonde een trendseminar van forecaster Hilde Francq bij en...
Traditie en vernieuwing gaan hand in hand in de SS25 kleurtrends van Hilde Francq
bezig met laden... - Fashion
Van de nieuwe neutralen of Italiaans rood, tot comfy greige of verfrissende natuurtinten. FashionUnited kleurt vooruit met trendwatcher Hilde Francq tijdens het halfjaarlijkse Color Trend Seminar. Vier sociologische tendensen, evenveel veel lifestyletrends als kleurenpaletten. Unwork Minder verwachtingen en meer zelfzorg. Voor wie liever lui dan...
Labellov: “Wereldberoemd in Vlaanderen”
bezig met laden... - Retail | Interview
Antwerpen - Na het succes van de eerste Vintage Voyage popt Labellov vanaf vandaag opnieuw op in boetieken van Essentiel Antwerp. In acht jaar tijd groeide de luxe vintage webshop uit tot een gevestigde waarde in België en daarbuiten. Tijd voor een interview met de managing director Elien Migalski. Rondreizende pop-upstore Alles is misschien wel...
De baan van…Ruth Collin - Business & Legal Affairs Director bij Essentiel Antwerp
bezig met laden... - Mensen | Interview
Antwerpen - In de rubriek 'De baan van ...' wil FashionUnited je inspireren met getuigenissen van professionelen uit de sector. Hoe ziet een gemiddelde dag er uit? Welke skills hebben ze nodig voor hun job? En voor welke uitdagingen komen zij te staan? Deze keer bezoeken we het hoofdkantoor van het Belgische modelabel Essentiel Antwerp in de...
De baan van ... Michelle Claes - brand manager bij Jbc
bezig met laden... - Mensen | Interview
Antwerpen - In de rubriek 'De baan van ...' wil FashionUnited je inspireren met getuigenissen van professionelen uit de sector. Hoe ziet hun dag er gemiddeld uit? Welke skills hebben ze nodig voor hun job? Voor welke uitdagingen komen zij te staan? Deze keer bellen we met Michelle Claes, brand manager bij kledingketen jbc. Hoe ben je bij deze...
Indonesian Eco Fashion Week strijkt neer in Antwerpen
bezig met laden... - Fashion | Verslag
Duurzaamheid lijkt tegenwoordig een trend, maar het is al veel langer een vanzelfsprekendheid in Indonesië. Met Indonesian Eco Fashion Week trekken de bezielers de wereld rond om de Indonesische duurzame mode-industrie op kaart te zetten. Eerste stop in Europa: Antwerpen. Eco Fashion Week werd vorig jaar voor het eerst gehouden in hoofdstad...
De baan van...Jasmien Wynants - Expert Sustainable Fashion bij Flanders DC
bezig met laden... - Mensen | Interview
Antwerpen - In de rubriek 'De baan van ...' wil FashionUnited je inspireren met getuigenissen van professionelen uit de sector. Hoe ziet hun dag er gemiddeld uit? Welke skills hebben ze nodig voor hun job? Voor welke uitdagingen komen zij te staan? Jasmien Wynants, Project Manager - Expert Sustainable Fashion bij Flanders DC, bijt de spits af....
Belgisch modehuis FFDI lanceert het nieuwe luxueuze label Furore
bezig met laden... - Fashion | Interview
Belgisch modehuis Flanders Fashion Design International (FFDI) heeft het label Furore gelanceerd. Het FFDI wil met het nieuwe luxueuze merk ondernemende vrouwen inspireren tot een integere en bewuste garderobe die hun unieke persoonlijkheid versterkt. Tijd voor een gesprek met bezielers Elke en Veerle Baert. De lancering van het nieuwe...
Avail, eerste Belgische e-commerce platform voor Millennials en Generatie Z
bezig met laden... - Retail | Interview
Avail, het eerste Belgische social e-commerce platform dat modeliefhebbers en opkomende merken dichter bij elkaar brengt door micro-stores die curators samenstellen is vandaag gelanceerd. FashionUnited sprak Noëmie Haverhals, CEO van Avail én millennial, over de nieuwe generaties consumenten, social selling en emerging brands. Opkomende merken...
Edo Collective: “We willen een business model uitbouwen dat zelfsturend en zelfondersteunend is”
bezig met laden... - Retail | Interview
Antwerpen - Lien De Grom en Veerle Spaepen lanceerden twee maanden geleden Edo Collective in Antwerpen, een collective store. Een showroom, winkel en eventruimte die gedragen wordt door een collectief van lokale beloftevolle designers en makers. FashionUnited nam een kijkje bij Edo Collective en had een tête-à-tête met de bezielers voor een...