• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Nieuwe spelers in Belgische knitwear: Moon Games, duurzaam, symbolisch en persoonlijk als USP

Nieuwe spelers in Belgische knitwear: Moon Games, duurzaam, symbolisch en persoonlijk als USP

Door Katrien Huysentruyt

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion |INTERVIEW

Antwerpen - Het Belgisch verleden als breigoedfabrikant kent de laatste jaren een heropleving. Een heel aantal nieuwe labels legt zich opnieuw toe op - al dan niet artisanaal - breiwerk. Benieuwd naar de drijfveren, belde FashionUnited er een drietal op. Deze keer: Anse Van Gestel, oprichter van genderless lifestyle label Moon Games, gespecialiseerd in duurzame knitwear.

Wat is het verhaal achter Moon Games?

Van Gestel: “We startten in 2020 als Belgisch lifestyle label, gespecialiseerd in duurzame knitwear. Moon Games wil bovendien aanzetten tot een open geest en hart, meteen ook de reden achter de teksten en symbolen op de knitwear. Het label staat ook in het teken van verbintenis en zet daarom in op samenwerkingen met gelijkgestemde merken. Recent gingen we in zee met de Zuid Afrikaanse Wendren Setzer: een reeks gerecycleerde papieren handtassen die de klant kan personaliseren. De collab was een succes, een tweede collectie volgt dan ook in februari”.

“De inspirerende symboliek en quotes - Love Wins, Awake, Natural High, Third Eye… - geven Moon Games een eigen identiteit”

Oprichter Anse Van Gestel

Wat maakt jullie uniek onder de Belgische knitwearlabels?

“Moon Games onderscheidt zich door de duurzame en natuurlijke grondstoffen, het feit dat de truien 100 procent in België geproduceerd zijn en het seizoensoverschrijdende aspect. We werken met meerdere drops per jaar, zowel van onze eigen collectie als collabs. De inspirerende symboliek en quotes - Love Wins, Awake, Natural High, Third Eye… - zorgen voor een eigen identiteit.”

Over Moon Games:
  • Jaar van oprichting: 2020
  • Onafhankelijk Belgisch bedrijf
  • Start SS21 met viertal Belgische verkooppunten
  • Duurzame knitwear van merino en lyocell
  • Focus op samenwerking met gelijkgestemde merken

Op welk segment mikt Moon Games?

“Onze truien zijn voor elke leeftijd. We bieden een kwalitatieve, laidback, genderneutrale stijl met veel ruimte voor personalisatie. De brug tussen de knitwear- en tassencollectie is het gebruik van opvallende boodschappen, ingewerkt als intarsia of handgeborduurd. De knitwear kost tussen 229 en 329 euro, de prijzen van de tassen in samenwerking met Wendren Setzer variëren van 29 tot 179 euro.”

Tekst gaat verder onder de foto’s

Hoe trekken jullie de aandacht van verdelers, zonder volwaardige modebeurzen?

“Als startup bekijken we momenteel alles stap per stap. Het is heel fijn om te merken hoe de juiste partners en opportuniteiten als vanzelf op ons pad komen. We maken dankbaar gebruik van de social media-kanalen en starten binnenkort ook met podcasts. Wij willen klanten en volgers totale transparantie bieden over onze persoonlijke visie, de productieprocessen en onze toekomstplannen. Meer nieuws daarover volgt binnenkort op op ons Instagram-account.”

“Als startup werken we stap per stap. Het is heel fijn hoe de juiste partners en opportuniteiten als vanzelf op ons pad komen”

Van Gestel

Wat zijn jullie toekomstplannen?

“Na onze eigen e-shop is Moon Games vanaf maart ook te koop bij onze nieuwe Belgische retailpartners, onder meer de duurzame Antwerpse conceptstore Edo Collective en de biowinkels van Het Natuurhuis. Zo is al een van onze grootste dromen in volle ontwikkeling… 2021 kan voor ons al niet meer stuk.”

Beeld: Moon Games

Anse Van Gestel
Belgische knitwear
Moon Games
Nieuwe spelers in Belgische knitwear