Under Armour sluit 2015 af met 28 omzetgroei

Terwijl veel moderetailers de omzetcijfers in het afgelopen jaar zagen dalen door het warme winterweer of andere oorzaken zoals de sterke dollar, heeft Under Armour de omzet juist sterk zien stijgen. In Q4 van 2015 wist het Amerikaanse bedrijf een omzet van 1,17 miljard dollar (1,07 miljard euro) te generen. De jaaromzet kwam uit op een bedrag van 3,96 miljard dollar (3,63 miljard euro). Het bedrijf realiseerde in 2015 een omzetgroei van 28 procent.

Under Armour bedrijfsopbrengst met 15 procent gestegen in 2015

De totale omzet van het Amerikaanse sportbedrijf overtrof niet alleen de omzet van vorig jaar, maar steeg ook uit boven de verwachtingen van het bedrijf. Under Armour maakte eerder bekend te rekenen op een omzet van van 3,91 miljard dollar (3,59 miljard euro) te boeken. De bedrijfsopbrengsten overtroffen eveneens eerdere voorspellingen. Het bedrijf had een bedrijfsopbrengst gebudgeteerd van 408 miljoen dollar (374,19 miljoen euro), terwijl de teller uiteindelijk iets hoger eindigde op een bedrag van 409 miljoen euro (375,11 miljoen euro). De bedrijfsopbrengst in FY 2015 steeg met 15 procent ten opzichte van FY 2014.

Under Armour sluit 2015 af met 28 omzetgroei

De schoenenafdeling van Under Armour maakte in 2015 veruit de sterkste stijging door. De omzet van deze productcategorie bedroeg 678 miljoen dollar (621,82 miljoen euro): een stijging van maar liefst 57 procent ten opzichte van een jaar eerder. Vooral in het vierde kwartaal boekte deze bedrijfstak een opvallende sterke groei. De verkoop van schoenen leverde Under Armour in Q4 een omzet van 167 miljoen dollar (153,16 miljoen euro) op: een stijging van 95 procent ten opzichte van Q4 in 2014.

Internationale verkoop Under Armour lag dit jaar 69 procent hoger

De omzet uit kleding steeg met 22 procent tot een bedrag van 2,8 miljard dollar (2,57 miljard euro). De accessoire-afdeling van het bedrijf maakte een omzetgroei van 26 procent door, wat neerkwam op een bedrag van 347 miljoen dollar (318,25 miljoen euro). Verder maakte het bedrijf bekend dat de directe verkoop aan consumenten in het afgelopen jaar met 27 procent was gestegen. Tot slot deed Under Armour het ook internationaal gezien goed; wat blijkt uit het feit dat de internationale verkoop dit jaar met 69 procent was gestegen.

Under Armour sluit 2015 af met 28 omzetgroei

”Ons bedrijf blijft enorm sterk en de 31 procent omzetgroei die we in het vierde kwartaal hebben laten zien bewijst dat,” stelde Under Armour CEO Kevin Plank. “We hebben in Q4 voor het 25e achtereenvolgende kwartaal meer dan 20 procent omzetgroei geboekt voor onze belangrijkste productcategorie. Doordat we blijven investeren in mensen, systemen en digitalisering, vertrouwen we erop dat we dit succes verder kunnen uitbouwen. Ik geloof dat dit slechts het begin is in het toewerken naar ons doel om uiteindelijk het grootste merk wereldwijd te worden.”

Under Armour verwacht omzetgroei van 25 procent in 2016

Gebaseerd op de resultaten uit het afgelopen financiële jaar, verwacht Under Armour dat het bedrijf in 2016 een omzet van ongeveer 4,95 miljard dollar (4,54 miljard euro) zal behalen. Dit is een groei van 25 procent in vergelijking met 2015. Voor de bedrijfsopbrengst verwacht Under Armour een groei van 23 procent, wat betekent dat het verwacht in 2016 503 miljoen dollar (461,32 miljoen euro) bij te mogen schrijven. “In 2016 vieren we ons twintigjarig jubileum. We zijn ons bedrijf begonnen met het idee sportkleding te transformeren door het gebruik van goede materialen, en hebben de lat in deze markt hiermee hoog gelegd.”

Under Armour werd in 1996 opgericht door Kevin Plank. Het bedrijf verkoopt tegenwoordig sportkleding-, schoenen en accessoires voor dames, heren en kinderen. Het merk heeft verkooppunten in onder andere de Verenigde Staten, China, België en Nederland.

Foto´s: Under Armour Facebook

Meer weten over Under Armour? Lees ook: Hoe Under Armour Adidas overtreft en Nike gaat inhalen of bekijk de infographic.

 

Related Products

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN