Artikelen door Regina Henkel
Esprit plant internationale comeback en geeft kijkje in strategisch plan
loading... - Business
Esprit Europe geeft een kijkje in zijn strategische plan om opnieuw wereldwijde naamsbekendheid te creëren. De focus van het plan ligt op Noord-Amerika en Azië-Pacific. Een week geleden kondigde het in Hong Kong gevestigde bedrijf plannen aan om zijn hoofdkantoor te verplaatsen naar New York City. Het modemerk werd opgericht in Californië door...
Na de aardbevingen in Turkije en Syrië: Zo helpt de modewereld slachtoffers
loading... - Business
Aan het begin van de week werden grote gebieden in Turkije en Syrië getroffen door meerdere aardbevingen. Er worden nog steeds mensen onder het puin vandaan gehaald, maar de kans op overleving wordt kleiner. De modewereld helpt daar waar kan. Veel bedrijven uit de industrie doneren enorme bedragen, maar ook kleding en andere producten die hulp...
Solide show in moeilijke tijden: Stoffenbeurs Munich Fabric Start bewijst stabiliteit
loading... - Beurzen
München - Onzekere tijden vragen om betrouwbaarheid, en dat is wat de stoffenbeurs Munich Fabric Start, die op 24 januari begon en vandaag eindigt, te bieden had. Naast de stoffentrends voor het seizoen SS24 stond het evenement in het teken van digitalisering en duurzaamheid, die met een uitgebreid ondersteunend programma werden besproken en...
Nearshoring of "Made in Asia"? De productieketen tussen wens en werkelijkheid
loading... - Business
Berlijn - Steeds meer kledingbedrijven willen weg uit Azië en weer in Europa produceren. Hoe realistisch is dat? En wat gebeurt er met de bestaande productielocaties? De Duitse organisatie Dialog Textiel-Bekleidung (DTB) heeft een informatiedag aan dit onderwerp gewijd en is tot vrij duidelijke conclusies gekomen. Er zijn talrijke redenen waarom...
Duurzaam schoenenmerk Think!: 'We hebben niet dezelfde marketingbudgetten als modemerken'
loading... - Business
Wie naar de leren schoenenindustrie kijkt, zou de indruk kunnen krijgen dat duurzame schoenen schaars zijn. Maar er zijn zeker pioniers die de afgelopen decennia belangrijk grondwerk hebben verricht. Think! uit Oostenrijk is een van hen. Ook de schoenenindustrie moet duurzamer worden. Dit geldt met name voor de klassieke lederen schoenindustrie,...
Ispo München: Minder stands, veel bezoekers, duurzame innovaties
loading... - Beurzen
Onzekerheid en vertrouwen: de stemming op de beurs Ispo München, die woensdag na drie dagen eindigde, is wisselend maar vol vertrouwen en weerspiegelt de uitdagingen van de huidige situatie in handel en industrie. Velen kwamen met gemengde gevoelens naar Ispo München, dat maandag voor het eerst na een gedwongen onderbreking van bijna drie jaar...
Camper: "Wij maken producten die te repareren zijn en bieden levenslange garantie"
loading... - Business
Sinds de zomer is het Spaanse schoenenmerk Camper B Corp-gecertificeerd, en in de afgelopen maanden is het begonnen met tal van baanbrekende duurzaamheidsprojecten: van de introductie van gerecycled leer en plantaardige leersoorten tot een terugnameprogramma, recycling van schoenen en een levenslange garantie op individuele modellen. Camper is...
Made in Europe: Oostenrijks sportmerk Löffler over lokaal produceren
loading... - Business
Oostenrijk - Terwijl veel kledingmerken nu hun productie terug naar Europa willen halen, heeft Löffler hier altijd geproduceerd. Het Oostenrijkse sportkledingmerk heeft zojuist zijn eigen nieuwe productiefaciliteit in Bulgarije opgezet met ongeveer 100 werknemers. FashionUnited bezoekt hen en mag ook een paar ongemakkelijke vragen stellen....
Nieuwe hoofdontwerper bij Gerry Weber
loading... - Mensen
Victoria Frye is sinds augustus het nieuwe hoofd design bij modemerk Gerry Weber, zo meldt het merk in een persbericht. Frye vervangt Stefani Görtz, hoofd design, die bijna 15 jaar voor het bedrijf heeft gewerkt en met pensioen is gegaan. Frye (40) is afkomstig van het in Rottendorf gevestigde modemerk Comma, waar zij als Head of Product...
Tips voor de transitie naar een platformmodel: “Simpelweg productgegevens uploaden is geen optie”
loading... - Retail
München - Steeds meer online detailhandelaren gooien het roer om en kiezen voor een platformmodel, in plaats van groothandel. Dit heeft enorme gevolgen voor modemerken met een meer traditionele focus. E-commerce en de focus op direct-to-consumer (DTC) -business stellen heel andere eisen aan merken dan de klassieke groothandel. Toch is er geen...