Artikelen door Regina Henkel
Dr. Regina Henkel is sinds 2000 actief als vakjournalist voor de mode- en sportindustrie en werkt sinds 2015 voor FashionUnited. Na haar studie textielwetenschappen en bedrijfskunde begon ze haar carrière bij het internationale modevakblad Sportswear International van Deutscher Fachverlag. Vervolgens promoveerde ze en keerde terug naar de vakjournalistiek. Sinds 2010 schrijft ze freelance voor internationale B2B-publicaties, vakbladen en cultuurwetenschappelijke uitgaven, met een focus op duurzaamheid en digitalisering naast algemene zakelijke onderwerpen.
Dit was de laatste editie van Ispo in München voor verhuizing naar Amsterdam
“We vullen nog steeds negen beurshallen, wat erg sterk is”, aldus Lena Haushofer, beursdirectrice van Ispo München, tijdens haar presentatie van de actuele cijfers en feiten over de beurs. 1.750 exposanten uit 54 landen, meer start-ups dan ooit tevoren, maar ook iets minder oppervlakte dan de vorige keer. ‘Alles is wat compacter geworden’,...
Beurzen|VERSLAG Featuredbezig met laden...
Klättermusen neemt distributiepartner in Zuid-Korea over
Het Zweedse outdoormerk Klättermusen neemt distributiepartner AYL in Zuid-Korea over. Na een samenwerking van negen jaar volgt de oprichting van een lokale vestiging met het huidige AYL-team. “De overname is een logische vervolgstap na bijna een decennium van partnerschap en leidt tot een nauwere samenwerking tussen de teams in Zweden en Korea,...
BusinessMemberbezig met laden...
Bezoekersrecord en positieve sfeer op de 35e Performance Days in München
Met circa 4.500 bezoekers uit binnen- en buitenland en 515 exposanten toont de beurs voor performancetextiel in München opnieuw aan dat haar concept de juiste snaar raakt in de branche. Van 29 tot 30 oktober presenteren de marktleiders in het segment hun innovaties voor het herfst/winterseizoen 2027. De sfeer is opvallend positief, iets wat de...
BeurzenFeaturedbezig met laden...
Auteursrecht: Onlinewinkel Nelly gaat in beroep tegen uitspraak Shein
De Zweedse Nelly Group, een beursgenoteerde onlinemodehandelaar in Scandinavië, is in beroep gegaan tegen de recente uitspraak in de rechtszaak met de Chinese modegigant Shein. De zaak begon in 2023, toen Nelly ontdekte dat Shein meer dan 30 productfoto's van het bedrijf zonder toestemming had gebruikt. Hoewel Shein de foto's na een verzoek...
BusinessMemberbezig met laden...
Bijzondere samenwerking: Duits modehuis transformeert dakterras tot belevingsruimte
Een innovatieve combinatie van retail, sport en stadscultuur: modehuis Schnitzler uit Münster heeft in samenwerking met fitnessaanbieder Strong Partners een bijzonder project gerealiseerd. Onder de titel ‘Om & the City’ is het dakterras gedurende de zomer van 2025 omgetoverd tot een stedelijke yoga-oase – met groot succes. Wat bedoeld was als...
Retailbezig met laden...
De complexiteit van duurzame katoenproductie
Katoen is al eeuwen 's wereld meest populaire natuurlijke kledingvezel. Onderzoeken bevestigen dit keer op keer. Maar het is niet langer de meest geproduceerde vezel. Het marktaandeel in de totale vezelmarkt bedraagt nu slechts ongeveer twintig procent. Dit is niet altijd zo geweest. In de jaren zestig was het aandeel ongeveer zeventig procent...
Business|Achtergrond Memberbezig met laden...
Barefoot-merk Blusun: "Vijftien jaar lang waren er drie concurrenten, nu zijn het er 150"
De markt voor 'barefoot' schoenen bloeit en vormt een sterk groeiend segment binnen de schoenenbranche. De oprichters van het Duitse 'barefoot' schoenenmerk Blusun leggen uit waarom 'barefoot' schoenen zo succesvol zijn en hoe het segment zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. 'Barefoot' schoenen zijn een van de weinige dynamisch groeiende...
Business|Interview FeaturedMemberbezig met laden...
The Platform Group verhoogt omzet en winst in eerste halfjaar
Het e-commercebedrijf The Platform Group AG uit Düsseldorf heeft in het eerste halfjaar van het boekjaar 2025 zijn bruto handelsvolume (GMV) met 47,4 procent verhoogd naar 652,1 miljoen euro. Ook de omzet groeide in dezelfde periode met 48,2 procent naar 343 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat steeg met 77,2 procent naar 33,3 miljoen euro....
BusinessMemberbezig met laden...
Outdoor in de modewereld: Een verhaal van pieken en dalen
Outdoorkleding en mode komen al jaren samen. Dit is duidelijk te zien in trends zoals Gorpcore en modieuze functionele kledingstukken. Wat consumenten nu als vanzelfsprekend combineren, plaatst merken en retailers echter vaak in een strategisch dilemma. Segmentgrenzen blijven vrij rigide in de retail Gorpcore is slechts het nieuwste voorbeeld...
Fashion |OPINIE Featuredbezig met laden...
Skechers: Waarom een sneakermerk zonder cultstatus 9,4 miljard dollar waard is
Als de aangekondigde verkoop van het Amerikaanse sneakermerk Skechers in het derde kwartaal van dit jaar daadwerkelijk doorgaat, wordt deze deal de grootste transactie ooit in de sneakermarkt. Waarom is Skechers eigenlijk zo interessant? Niet hip, maar wel het derde grootste sneakermerk ter wereld Vooropgesteld: met een wereldwijde jaaromzet van...
BusinessFeaturedMemberbezig met laden...