Artikelen door Jackie Mallon
Wat is Unified Commerce en waarom is het zo belangrijk voor moderetailers?
bezig met laden... - Retail
Hoewel de term al jaren bestaat, staat Unified Commerce bij veel retailers nog in de kinderschoenen. Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door Bain & Company in opdracht van Aptos, een platform voor retail technologie, blijkt dat de modebranche op dit vlak nog behoorlijk achterloopt. Toch zijn retailers enthousiast over Unified Commerce en 75...
6 bruidsmode trends die bestand zijn tegen een onzeker financieel klimaat
bezig met laden... - Fashion
Een toename van informele bruiloften en een interesse in vintage en tweedehands jurken door de duurzaam denkende jongere bruid heeft samen met het onzekere financiële klimaat voor ophef en beweging gezorgd in de bruidsmodesector. Het nieuws dat de aandelen van LVMH in het derde kwartaal tot 8 procent zijn gedaald na een groeiperiode van 3 jaar,...
Markeert deze New York Fashion Week het einde van de body positivity beweging?
bezig met laden... - Fashion | Interview
Op de ochtend van mijn geplande Zoom-gesprek met Lauren Downing Peters, wiens boek Fashion Before Plus-Size; Bodies, Bias and the Birth of an Industry, recentelijk uitkwam, komt er een e-mail in mijn inbox over hoe de zoekopdrachten op internet naar Margot Robbie's dieet explodeerden na het debuut van Barbie. Het lijkt toepasselijk omdat het...
Less is more, het nieuwe retailconcept dat zo min mogelijk producten promoot
bezig met laden... - Retail
Een van de nieuwste trends in de detailhandel staat haaks op alles wat we tot nu toe hebben begrepen van het assortiment in onze favoriete winkels. Minder is meer. Deze alternatieve winkelervaring is ontworpen om mensen en niet producten centraal te stellen, met een bijzondere focus op de jongere klant. Zou dit het einde kunnen betekenen van de...
Mode-illustratoren zetten hun creativiteit nu ook in voor andere sectoren
bezig met laden... - Fashion
De hedendaagse mode-illustratiegemeenschap is een grote groep van meestal onafhankelijke kunstenaars die werken binnen de wereldwijde mode-industrie en hun creatieve energie meenemen naar verkoopevenementen en merkactivaties, advertentiecampagnes en redactionele artikelen. Het is momenteel een goede tijd om mode-illustrator te zijn....
Endless Aisle-technologie helpt retailers een nieuw niveau van klanttevredenheid te bereiken
bezig met laden... - Retail
In tegenstelling tot de voorspellingen heeft de enorme groei in e-commerce als gevolg van de pandemie de fysieke winkels niet de das omgedaan. Het is zelfs duidelijk geworden dat fysieke winkels een cruciale rol spelen in de customer journey, wat experts toeschrijven aan de sociale waarde van een winkel en aan de zintuiglijke bevrediging van...
Aangepaste mode: Als kleding schade veroorzaakt, is innovatie de toekomst van design
bezig met laden... - Fashion
Terwijl de bewondering voor de krachtige cover van de Britse Vogue van mei 2023 met prominente figuren uit de gehandicaptengemeenschap breed blijft doorklinken, worden we herinnerd aan het belang van zichtbaarheid en representatie. Vogue's creatief directeur Edward Enninful leeft zelf met een handicap. Mensen in de mode sector hebben de gewoonte...
Waarom luxemerken kiezen voor handgeschilderde muurschilderingen als reclame-uiting
bezig met laden... - Fashion | Interview
De hedendaagse reclame wereld wordt al enige tijd gedomineerd door AI-gegenereerde kunstwerken en oplossingen uit de digitale media, maar sinds enkele jaren is er een analoge beweging gaande onder luxemerken. FashionUnited spreekt met Kevin Bartanian, CEO en oprichter van Kevani, een out-of-home (OOH) media sales organisatie gespecialiseerd in...
Aangepaste kleding: Gamut lanceert certificering
bezig met laden... - Fashion
New York - Runway of Dreams, waarschijnlijk het meest opvallende evenement op de modekalender dat de gehandicaptengemeenschap vertegenwoordigt, werd in 2013 als non-profit opgericht door ontwerpster Mindy Scheier, die een zoon met spierdystrofie heeft. In de tien jaar daarna heeft ze zich ingezet om de mode-industrie te laten begrijpen waarom...
Heeft de mode-industrie nog trendforecasters nodig?
bezig met laden... - Fashion
Trendforecasters hadden jarenlang een ongeëvenaarde positie in de mode-industrie. Zowel luxe erfgoedlabels als wereldwijde massamarktgiganten vertrouwden op hen om de weg te wijzen. Trend consultancybureaus zoals Peclers Paris of Trend Union produceerden uitbundige boekwerken met seizoensinspiratie, met op elke pagina prachtige composities van...