Artikelen door Jackie Mallon
Dit is waarom jonge ontwerpers New York Fashion Week verlaten voor Londen
bezig met laden... - Fashion | Opinie
In een artikel in de New York Times over het vertrek van Mark, getiteld "Een rijzende ster in de mode die geen toekomst ziet in New York", wordt Julie Gilbert, modeconsultant bij de Tomorrow Group, geciteerd: "De grootste misstap is dat niemand echt serieus investeert in jonge ontwerpers." Het is onmogelijk om niet een lichte ongemak te voelen...
Hoe blijft een merk cool en relevant: Crocs, Glossier en anderen over hun strategie
bezig met laden... - Business
New York - Wat is cool? Kan een merk een aura van coolheid cultiveren door middel van strategie? Dit zijn vragen waar mensen op C-niveau (CEO’s, CMO’s, CBO’s, etc) overal mee worstelen nu de kloof tussen erfgoed merken en digitale consumenten alleen maar groter wordt. Op de National Retail Federation expo begin 2024, spraken leiders van...
De meest boeiende tech-innovaties van NRF Big Show 2024
bezig met laden... - Business
Technologie transformeert de detailhandel in een razend tempo. En deze innovaties zullen net zo snel gemeengoed worden. Dit bleek vorig jaar al tijdens de expositie van de NRF (The National Retail Federation, een handelsorganisatie voor de detailhandel, red.). Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop we winkelen, personeel aannemen, winkels...
De nieuwe technische banen die de mode-industrie transformeren
bezig met laden... - Business
Banen in de mode zien er niet meer uit zoals vroeger. En modeprofessionals volgen niet langer de traditionele paden om in de mode-industrie terecht te komen. Vorig jaar was het doorbraakjaar voor generatieve AI en in 2024 zal het gebruik ervan in onze toekomstgerichte industrie versneld en wijdverspreid zijn, wat een onvoorziene impact zal...
Wat is Unified Commerce en waarom is het zo belangrijk voor moderetailers?
bezig met laden... - Retail
Hoewel de term al jaren bestaat, staat Unified Commerce bij veel retailers nog in de kinderschoenen. Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door Bain & Company in opdracht van Aptos, een platform voor retail technologie, blijkt dat de modebranche op dit vlak nog behoorlijk achterloopt. Toch zijn retailers enthousiast over Unified Commerce en 75...
6 bruidsmode trends die bestand zijn tegen een onzeker financieel klimaat
bezig met laden... - Fashion
Een toename van informele bruiloften en een interesse in vintage en tweedehands jurken door de duurzaam denkende jongere bruid heeft samen met het onzekere financiële klimaat voor ophef en beweging gezorgd in de bruidsmodesector. Het nieuws dat de aandelen van LVMH in het derde kwartaal tot 8 procent zijn gedaald na een groeiperiode van 3 jaar,...
Markeert deze New York Fashion Week het einde van de body positivity beweging?
bezig met laden... - Fashion | Interview
Op de ochtend van mijn geplande Zoom-gesprek met Lauren Downing Peters, wiens boek Fashion Before Plus-Size; Bodies, Bias and the Birth of an Industry, recentelijk uitkwam, komt er een e-mail in mijn inbox over hoe de zoekopdrachten op internet naar Margot Robbie's dieet explodeerden na het debuut van Barbie. Het lijkt toepasselijk omdat het...
Less is more, het nieuwe retailconcept dat zo min mogelijk producten promoot
bezig met laden... - Retail
Een van de nieuwste trends in de detailhandel staat haaks op alles wat we tot nu toe hebben begrepen van het assortiment in onze favoriete winkels. Minder is meer. Deze alternatieve winkelervaring is ontworpen om mensen en niet producten centraal te stellen, met een bijzondere focus op de jongere klant. Zou dit het einde kunnen betekenen van de...
Mode-illustratoren zetten hun creativiteit nu ook in voor andere sectoren
bezig met laden... - Fashion
De hedendaagse mode-illustratiegemeenschap is een grote groep van meestal onafhankelijke kunstenaars die werken binnen de wereldwijde mode-industrie en hun creatieve energie meenemen naar verkoopevenementen en merkactivaties, advertentiecampagnes en redactionele artikelen. Het is momenteel een goede tijd om mode-illustrator te zijn....
Endless Aisle-technologie helpt retailers een nieuw niveau van klanttevredenheid te bereiken
bezig met laden... - Retail
In tegenstelling tot de voorspellingen heeft de enorme groei in e-commerce als gevolg van de pandemie de fysieke winkels niet de das omgedaan. Het is zelfs duidelijk geworden dat fysieke winkels een cruciale rol spelen in de customer journey, wat experts toeschrijven aan de sociale waarde van een winkel en aan de zintuiglijke bevrediging van...