Artikelen door Angela Gonzalez-Rodriguez
Consumenten zoeken ‘goedkope luxe’ vanwege inflatie
bezig met laden... - Business
Nu de financiële onzekerheid steeds meer toeneemt, zoeken consumenten van over de hele wereld naar manieren om hun inkomen maximaal te benutten zonder te moeten afzien van dagelijkse luxe zoals het upgraden van hun garderobe. Voor de mode-industrie, die in deze nieuwe behoeften wil voorzien, bieden grotere investeringen in digitale marketing en...
Beproefde inkomstenstromen voor modemerken in de Metaverse
bezig met laden... - Business
De digitale vraag naar mode- en luxemerken zal naar verwachting exploderen en de industrie extra omzet opleveren die tegen 2030 50 miljard dollar (51 miljoen euro) zou kunnen bedragen. Ondertussen zal het marktaandeel van de Metaverse in de mode-industrie de komende vijf jaar naar verwachting toenemen tot 6,61 miljard dollar (6,7 miljard euro)....
Democratisering, het geheim van de modeweken om het verlies van 600 miljoen te compenseren
bezig met laden... - Business
De wereldwijde mode-industrie komt voor veel uitdagingen te staan. Er moeten niet alleen logistieke raadsels worden opgelost, maar ook de toeleveringsketen moet opnieuw uitgevonden worden, er moet opnieuw contact gelegd worden met consumenten en de dubbelcijferige daling van de inkomsten moet worden hersteld. Op mondiaal niveau boekte de...
Biden dringt aan op actie bij G20-leiders om problemen in de toeleveringsketen weg te werken
bezig met laden... - Business
New York - De Amerikaanse president Joe Biden sprak afgelopen zondag met de leiders van 's werelds grootste economieën in Rome, op de G20-top. Zij bespraken verschillende manieren om de toeleveringsketens veerkrachtiger te maken, met een grote nadruk op het doorstaan van crises zoals die van de coronapandemie. "We moeten nu actie ondernemen,...
SMCP: Zo staat het met het eigendom van de modegroep
bezig met laden... - Business
De Franse modegroep SMCP zou binnenkort wel eens van eigenaar kunnen veranderen, na maanden van financiële ups en downs, veranderingen in het management en een uitdagende retailomgeving. Hier een overzicht van het laatste nieuws rondom de toekomst van het moederbedrijf van Sandro, Maje, en Claudie Pierlot. Begin oktober bevestigde de Chinese...
Sneakers: het meest lucratieve en snelst groeiende artikel in de mode-industrie
bezig met laden... - Fashion | Achtergrond
Het kopen en verkopen van sneakers is een business die de potentie heeft om tegen 2030 wereldwijd een marktwaarde van 30 miljard dollar te bereiken. Een beperkt aanbod, een stijgende vraag en een snelle, door technologie gestuurde wereldmarkt doen de rest. Grote schoenenmerken hebben de neiging hun meest iconische ontwerpen in kleine oplages uit...
Waarom Europese luxemerken zich toespitsen op de Chinese markt
bezig met laden... - Business | Interview
Tijdens een interview met FashionUnited vertelt Sandrine Zerbib, oprichter van het digitale- en brand management agentschap Full Jet, gevestigd in Shanghai, dat de Chinese markt al een sleutelrol had voor Britse en Europese luxemerken vóór de coronacrisis en nu alleen nog maar belangrijker is geworden. China is momenteel de op een na grootste...
Fast Retailing steekt Inditex voorbij in marktwaarde
bezig met laden... - Business
Het moederbedrijf van fast fashion keten Uniqlo heeft voor het eerst in de geschiedenis Inditex, moederbedrijf van onder andere Zara, van zijn troon gestoten. Fast Retailing Group is de grootste retailer wereldwijd wat betreft marktwaarde na de beursdagen op maandag en dinsdag. Het bedrijf heeft een waarde van meer dan 100 miljard dollar (83...
Biden’s inauguratie en de toewijding aan diverse Amerikaanse merken
bezig met laden... - Fashion
De inauguratie van Joe Biden als de 46e president van de Verenigde Staten was een gebeurtenis vol symboliek. De kledingkeuzes van president Biden, first lady Dr. Jill Biden, vicepresident Kamala Harris en second gentleman Douglas Emhoff werden door experts gezien als een toewijding aan de kledingmerken merken die doelgericht, divers en typisch...
Microsoft-CEO verzoekt retailers mee te doen in ‘technologie-intens tijdperk’
bezig met laden... - Business | Talk
New York - In zijn inaugurele rede tijdens de National Retail Federations 2020 Voice conferentie drong de CEO van Microsoft Satya Nadella er bij retailers op aan de “technologische intensiteit” te omarmen. “Wat ik altijd aan retailers vertel, is dat je niet cool kunt zijn als je profiteert van andermans technologie,” zei Nadella, die zijn...