"2019 wordt een jaar van verandering." Marktonderzoeksbureau Euromonitor International heeft in een onderzoeksrapport tien wereldwijde consumententrends op een rijtje gezet die 'de meeste impact zull

Nederlandse consumenten gaven in het derde kwartaal van het lopende kalenderjaar ruim 2 procent meer uit dan in dezelfde periode een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van het CBS, gebaseerd op ree

Als retailer speelt de vraag: 'Wat wil en verwacht de consument?' constant mee op de voor- en achtergrond. Welke trends en bewegingen zijn er en waar speel je op in? Op Modefabriek sprak Pernille Kok

2018 it is. Een aantal artikelen om het nieuwe jaar te starten. Handvatten uit onderzoeken en tips & tricks van experts, en meer. Een selectie reads uit het archief over actuele thema's, zoals d

De helft van de Belgische consumenten koopt het liefst kleding bij ketens. Slechts één op drie Belgen kiest doorgaans een zelfstandige modedetailhandel om zijn garderobe uit te breiden.

Jongeren zijn qua smaak en stijl minder onvoorspelbaar dan marketeers en communicatiedeskundigen meestal denken. Dit blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Sense Worldwide in opdracht van MTV. De

Nederland is in hoog tempo aan het vergrijzen, maar deze generatie senioren is niet zo ouwelijk als de vorige. Bedrijven hebben daar rekening mee te houden. Op 30 maart wordt de conferentie 'De nieuw

Consumenten krijgen het in de toekomst steeds meer voor het zeggen, omdat zij door de technische ontwikkelingen steeds sneller kunnen bepalen wat zij willen. Cruciaal in deze ontwikkeling is de komst

Het ziet er slecht uit voor de Europese retailer. Afgelopen dinsdag gaven Frankrijk en Duitsland aan dat er vertraging optreedt in het uitgavenpatroon van de consument. Experts zien moeilijkheden opt

In een voorstel voor een EU-regeling voor consumentenkredit staat dat consumenten 14 dagen bedenktijd zouden moeten krijgen om onder een kreditcontract uit te kunnen komen. Ook zou bij beëindigi

De consument is grillig en zijn gedrag nauwelijks meer te voorspellen. Consumenten zijn 'multividuen' geworden, kameleons met meerdere levensstijlen. Het Kenniscentrum van Sanoma Men's Magazines (SMM

De consument gebruikt tegenwoordig steeds vaker verschillende kanalen voor het doen van aankopen. Volgens het Tijdschrift voor Marketing wenden consumenten zich tot zowel winkels als internet, catalo