De helft van de Belgische consumenten koopt het liefst kleding bij ketens. Slechts één op drie Belgen kiest doorgaans een zelfstandige modedetailhandel om zijn garderobe uit te breiden. Dit blijkt uit onderzoek van marketingbureau Marketing Development. Zelfstandige modewinkels zijn vooral populair bij vrouwen. Uit het onderzoek komt naar voren dat het grootste deel van de klantenkring van ketens en grootwarenhuizen bestaat uit jonge mannen.

Overige weetjes die het onderzoek boven tafel brengt is dat zes op de tien klanten meestal meerdere modewinkels bezoekt alvorens iets aan te schaffen. Een derde bezoekt slechts enkele winkels en slechts 10% vindt het gezochte stuk meestal in het eerste verkooppunt. Wie in ketens koopt, kiest voor het prijsaspect. Wie doorgaans bij zelfstandige modewinkels koopt, vindt de aanwezigheid van nieuwe collecties het belangrijkste aankoopmotief.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN