Artikelen door FashionUnited
6. Vooruitzichten voor de fashion supply chain in 2026
Veerkracht, regelgeving en robotica: Mode-supplychain maakt omslag voor 2026 In 2026 verschuift de focus binnen de toeleveringsketen van louter snelheid en kostenbeheersing naar veerkracht, precisie en compliance. De sector opereert in een volatiele realiteit, gedomineerd door geopolitieke spanningen, handelstarieven en klimaatschokken. Deze...
BusinessMemberbezig met laden...
5. De textieltrends van 2026: Slimmer en duurzamer
De volgende generatie biomaterialen op commerciële schaal In 2026 bereikt de mode-industrie een cruciaal kantelpunt. De focus verschuift definitief van kleinschalige duurzaamheidsprojecten naar een volledig geïntegreerd ecosysteem van biobased, gerecyclede en slimme materialen. Deze trend, zichtbaar op stoffenbeurzen als Milano Unica en Première...
BusinessMemberbezig met laden...
4. Vooruitzichten Technologie in de mode in 2026
Kunstmatige intelligentie hervormt het operationele kader van de kledingindustrie Kunstmatige intelligentie (AI) is de status van technisch nieuwigheidje voorbij. Het vormt nu een onmisbare interface tussen consumenten en merken en heeft van de operationele structuur van de kledingindustrie compleet veranderd. Deze technologie is niet langer...
BusinessMemberbezig met laden...
3. Vooruitzichten consumentengedrag 2026
Het herdefiniëren van aantrekkingskracht voor de algoritmische consument De mode-industrie staat op een keerpunt. Omdat consumentengedrag drastisch verandert, moeten kledingmerken zichzelf opnieuw uitvinden om relevant te blijven. Dit is geen makkelijke opgave: economische onzekerheid en geopolitieke spanningen zetten de sector onder druk....
BusinessMemberbezig met laden...
2. Veranderingen in regelgeving in de modeindustrie 2026
Herziening EU-regelgeving: een mandaat voor de toekomst van de mode-industrie in 2026 De Europese kleding- en textielsector staat aan de vooravond van een grote transformatie. Met 2026 als cruciale deadline introduceert de EU een golf aan strenge duurzaamheidswetten, met de ESPR voorop. Wie toegang wil houden tot de markt, kan niet meer om...
BusinessMemberbezig met laden...
1. Economische vooruitzichten voor de modeindustrie in 2026
Mode-industrie zet zich schrap voor veranderende regels en lage groei De wereldwijde mode-industrie navigeert in 2026 door een fundamenteel nieuwe realiteit. Deze wordt gekenmerkt door aanhoudende macro-economische volatiliteit, hertekende handelskaarten en technologische disruptie. Modeprofessionals zijn op zoek naar duidelijkheid te midden van...
BusinessMemberbezig met laden...
Trendrapport FW27: Heroriëntatie, radicaliteit en regeneratie
I. Introductie & overzicht Het seizoen herfst/winter 2026/27 markeert een cruciaal moment van ‘Heroriëntatie’, een thema dat het bepalende sentiment voor de industrie vormt. De modesector navigeert door een polycrisis van ecologische instabiliteit, geopolitieke spanningen en technologische versnelling (specifiek AI). Hierdoor splitst de...
Fashion Memberbezig met laden...
Abercrombie & Fitch boekt recordomzet in derde kwartaal 2025 en scherpt jaarverwachting aan
Abercrombie & Fitch Co. meldt een sterke omzetgroei in het derde kwartaal van boekjaar 2025, gedreven door de prestaties van het merk Hollister. Het bedrijf scherpt de verwachting voor het volledige jaar aan en voorziet aanhoudende groei en winstgevendheid. In het derde kwartaal, eindigend op 1 november 2025, bereikt de netto-omzet een...
BusinessMemberbezig met laden...
Gedurfde branding: De social media-transformatie van American Vintage in 2025
In een steeds drukker digitaal modelandschap wist American Vintage zich in 2025 te onderscheiden met een gedisciplineerde marketingstrategie die creatieve storytelling combineerde met datagedreven prestatiemeting. Het merk uit Marseille, bekend om zijn relaxte basics en transgenerationele aantrekkingskracht, vierde zijn twintigste verjaardag...
Fashion |Marketing bezig met laden...
Analyse: Lululemon aandelen navigeren door periode van verandering
Lululemon Athletica Inc. (LULU), gevestigd in Vancouver, heeft zich gevestigd als een belangrijke speler in de wereldwijde sector van sportkleding en -accessoires. De kernactiviteit van het bedrijf draait om het ontwerpen, distribueren en marketen van hoogwaardige, op yoga geïnspireerde kleding en accessoires voor dames en heren. Met een sterke...
BusinessMemberbezig met laden...