Jongeren zijn qua smaak en stijl minder onvoorspelbaar dan marketeers en communicatiedeskundigen meestal denken. Dit blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Sense Worldwide in opdracht van MTV. De studie toont aan dat jonge generaties met de waarden en associaties van merken uitdrukking geven aan hun identiteit en aan die van de groep waar ze bij willen horen. Jongeren zijn echter geen consumptieslaven, maar eerder kritisch en goed geïnformeerd. Het zijn consumenten die zich bewust zijn van het consumentisme. Veel jongeren reageren op de tegenstrijdigheden van het consumentisme door met merken te spelen, door hun symbolische betekenissen te vermengen en tegen elkaar uit te spelen. Dat doen zij door merken te combineren met op maat gemaakte of merkloze goederen zoals tweedehands kleding en gepersonaliseerde mobieltjes. Waarden en associaties van merken zijn zo diepgeworteld omdat jongeren weinig andere concrete en verenigbare waarden hebben. Daarom blijven jongeren geld uitgeven om hun eigen levensstijl te financieren en in te vullen. (Bron: Marketing Tribune)

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN