• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Consument kiest voor multi-channeling

Consument kiest voor multi-channeling

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De consument gebruikt tegenwoordig steeds vaker verschillende kanalen voor het doen van aankopen. Volgens het Tijdschrift voor Marketing wenden consumenten zich tot zowel winkels als internet, catalogi en de telefoon.

Het gevolg hiervan is echter wel dat de detailhandel de totale omzet ziet dalen. In 2004 daalde deze met 2,1 procent terwijl de omzet van webwinkels de afgelopen jaren juist met tussen de 25 en 33 procent is toegenomen. De totale omzet bedraagt nu ongeveer EUR 1,5 miljard. Hieruit blijkt dat internet als aankoopkanaal steeds meer de voorkeur geniet. Het wordt ook steeds vaker als informatiebron en orientatiekanaal gebruikt, zo bleek uit een onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam, VODW Marketing en onderzoeksbureau MarketResponse. Internet schijnt de belangrijkste kanaal te zijn voor het afsluiten van verzekeringen, het boeken van vakanties en het aanschaffen van nieuwe computers.

consument