Te mooi voor A&F

Het Nederlandse bedrijf BoWeevil heeft ingehaakt op de negatieve publiciteit rond Abercrombie & Fitch. Het bedrijf, dat zich zo'n dertig jaar bezighoudt met het ontwikkelen en produceren van biologisch katoen, heeft een serie T-shirts op de markt gebracht met de tekst: 'I am too beautiful to wear A&F'.

Mike Jeffries, CEO van Abercrombie & Fitch, wil niet dat dikke klanten de kleding van de Amerikaanse keten dragen. Het bedrijf verkoopt daarom geen dameskleding in maat XL of XXL. Ook zei Jeffries eerder dit jaar dat hij nog liever kleding van Abercrombie & Fitch zou verbranden dan aan daklozen zou geven.

De eigenaren van BoWeevil stoorden zich aan de uitspraken van de Amerikaan. Het bedrijf besloot als tegenreactie een T-shirtlijn op te zetten. Met de collectie wil BoWeevil laten zien dat modebedrijven consumenten geen schoonheidsideaal kunnen opdringen.

De T-shirts met de tekst 'I am too beautiful to wear A&F', kosten 28 euro via de webwinkel van BoWeevil.

Filmmaker Greg Karber ging eerder al in protest tegen Jeffries' uitspraken. Hij kocht een flinke partij kleding van Abercrombie en deelde de items uit aan daklozen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN