• Home
  • V1
  • Show
  • Grote namen poseren voor M&S

Grote namen poseren voor M&S

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Show

Marks & Spencer heeft een bijzondere nieuwe reclamecampagne gelanceerd met daarin een aantal grootheden uit de Britse film, sport, kunst en liefdadigheidssectoren. Onder meer actrice Helen Mirren, fashion editor Grace Coddington en kunstenares Tracey Emin zijn door Annie Leibovotz gefotografeerd voor de campagne, die is bedoelt om het modeimago van M&S op te vijzelen. De damesmode van M&S is prioriteit dit jaar in een poging de omzetresultaten van het Britse retailconcern te verbeteren.

Verder figureren onder andere model Karen Elson, ballerina Darcey Bussel, singer-songwriter Ellie Goulding, tv-presentatrice Katie Piper, auteur Monica Ali en Nicola Adams - winnares van Olympisch Goud bij boksen - op de foto's.

In de Britse pers ligt M&S CEO Marc Bolland onder vuur vanwege tegenvallende resultaten. In een poging het tij te keren veranderde hij het creatieve team van de modecollecties. Kate Bostock vertrok na acht jaar bij Marks & Spencer naar Asos. Belinda Earl – voorheen algemeen directeur van de Britse warenhuisketen Debenhams - werd aangesteld als style director, een nieuw gecreëerde functie. Bollands toekomst hangt af van haar eerste collectie die deze herfst in de winkels wordt verkocht.

Volgens Marks & Spencer waren de eerste resultaten van de nieuwe modestrategie direct te zien. Een simpel wit T-shirt van 6 pond (7 euro), werd 15 procent meer verkocht sinds de styling, de stof en de afwerking zijn verbeterd.

M&S
Marks and Spencer