• Home
  • V1
  • Show
  • Fenomeen: ‘Shopping haul’

Fenomeen: ‘Shopping haul’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Show

Filmpjes waarin consumenten hun nieuwste aankopen showen, werden het afgelopen jaar een veelbesproken fenomeen. ‘Haul’ – de term voor deze filmpjes – levert vandaag de dag 209.000 zoekresultaten op op YouTube. Dat grote ketens als Forever21 inhaken op het succes door bijvoorbeeld wedstrijden te organiseren voor vaste volgers van populaire video bloggers, is dan ook niet zo vreemd.

De meest populaire ‘haulers’ zijn de Amerikaanse zussen Elle en Blair Fowler (Allthatglitters21 en Juicystar07 op YouTube) van 22 en 17 jaar oud. Hun video’s over mode en make-up zijn inmiddels meer dan 160 miljoen bekeken. Wat het ze heeft opgeleverd? Onder andere een reportage voor ‘Good Morning America’, een visagieklus voor Minnie Mortimer’s NYFW show, een deal met televisieproductiemaatschappij Kinectic Content voor een reality show en véél
                                                           gratis kleding en advertentie-inkomsten.

Blair Fowler
Elle Fowler
haul
shoppinghaul
Shopping haul
YouTube