• Home
  • V1
  • Leads
  • Speciaalzaken bij Neckermann

Speciaalzaken bij Neckermann

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Thuiswinkelbedrijf Neckermann heeft de organisatie van zijn internetwinkel ingrijpend veranderd en de verkoop van de verschillende productcategorieën ondergebracht in 22 gespecialiseerde winkels. Ook is er een nieuwe slogan:

'Neckermann maakt je blij'. Hoofdreden voor de frisse aanpak is volgens CEO Kees Gabriëls het toenemend aantal speciaalzaken online. "Vroeger hadden we vooral te maken met concurrentie van bedrijven met een vergelijkbaar breed aanbod, nu komt die meer uit de specialistische hoek."

De nieuwe indeling gaat verder dan de hoofdcategorieën Mode, Wonen en Elektronica. Onder 'Mode' vallen nu bijvoorbeeld acht aparte vakwinkels, van Dames Elegant en Dames Casual, tot Dames Grote Maten, Kinderkleding en Heren. "Iedere winkel wordt beheerd door een eigen team dat verantwoordelijk is voor hele reilen en zeilen ervan, van inkoop tot communicatie." Het heeft een ingrijpende cultuuromslag binnen Neckermann meegebracht, vertelt Gabriëls. Waar het bedrijf voorheen top down werd bestuurd, gebeurt dat nu meer van onderaf. "De winkelteams komen met plannen die vervolgens worden getoetst aan de behoeftes van onze doelgroep." Neckerman richt zich specifiek op de doorsnee Belgische consument. "Dat betekent een breed aanbod betaalbare producten en diensten, maar voor luxegoederen is bijvoorbeeld geen plaats."

Volgens de CEO is het goed mogelijk dat het aantal vakwinkels in de toekomst wordt uitgebreid, ook zouden er zogenaamde merkwinkels bij kunnen komen. "Neckermann.com staat open voor nieuwe partnerships die een meerwaarde kunnen bieden voor het huidige productassortiment."

De bestelcatalogus blijft overigens gewoon bestaan. In België wordt die in een oplage van meer dan 300 duizend exemplaren verspreid. "Bovendien is het een goede manier om reclame te maken voor de website."

Neckermann.com is één van de grootste e-commercebedrijven in Europa en maakt deel uit van de Amerikaanse investeerdersgroep Sun Capital. Het bedrijf is vooral sterk in de categorieën wonen, modieuze basics en plusmode voor dames en heren.

Neckermann
Neckermann.com