• Home
  • Special Pages
  • DPP in de mode

DPP in de mode

Wat is het DPP in de mode? En wat zijn de gevolgen voor de modebranche? Het Digitale Product Paspoort (DPP) zal de traceerbaarheid van producten verbeteren en tegelijkertijd consumenten en fabrikanten toegang geven tot alle informatie over een specifiek product. Vind hier de laatste updates en nieuws over het digitale product paspoort voor de mode-industrie.

Business

Retraced verzekert zich van 15 miljoen euro voor duurzame mode

Retraced, een bedrijf uit Düsseldorf dat software biedt om mode- en textielbedrijven te helpen hun supply chains te digitaliseren en risico's te beheren, heeft 15 miljoen euro opgehaald in een nieuwe financieringsronde. Investeringsfirma Partech leidde deze ronde, met steun van Alante Capital, Alstin Capital, Samaipata en F-Log Ventures. Dit...

bezig met laden...

BusinessFeatured

Belastingverlaging voor duurzame mode: Meer dan 150 Spaanse bedrijven steunen ‘Groene BTW’

Groeiende zorgen over de ecologische en sociale impact van de mode-industrie hebben in Spanje geleid tot de oprichting van de ‘Groene BTW’-beweging. Dit initiatief streeft naar een verlaging van de belastingdruk voor bedrijven die op een ethische en milieuvriendelijke manier opereren. Fast fashion multinationals domineren de markt door...

bezig met laden...