(advertentie)
(advertentie)

De pop-ruimte van conceptstore Juttu wordt dit najaar voor de tweede keer ingericht door Ik koop Belgisch, de campagne van Flanders DC. Dat meldt Knackweekend.be. Van 14 september tot en met 22 november zijn bij Juttu juwelen van Jasmien Witvrouwen, overhemden van Jonny be good, unisex kinderkleding van Lion of Leisure en de designobjecten voor huisdieren van Design for Pussies te vinden.

Ik koop Belgisch wordt gevoerd sinds 2015 gevoerd. Flanders Fashion Institute en Design Vlaanderen zetten labels van Belgische bodem via verschillende acties in de verf. Ook moedigen ze consumenten aan om Belgisch te kopen en dat trots uit te dragen.

In 2016 werden de pop-upspaces in Juttu-vestigingen Antwerpen, Brugge en Roeselare voor het eerst omgetoverd tot "Ik koop Belgisch"-plekjes. Net als vorig jaar zijn er deze editie mode, accessoires en interieurartikelen te vinden, nu wel van andere ontwerpers.

Juttu is sinds 2015 open in Antwerpen. De conceptstore is 700 vierkante meter groot en huist naast de verkoopvloer en pop-up ruimte, ook een eetafdeling.