• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Belgische multibrandstore À Suivre start eigen label

Belgische multibrandstore À Suivre start eigen label

Door Katrien Huysentruyt

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Antwerpen - Zussen Nele en Veerle Van Doorslaer van de multimerkenwinkels À Suivre openden voor een keer geen nieuw filiaal maar hielden een eigen merk, Collectors Club, onder het doopvont. Dat heeft À Suivre wereldkundig gemaakt middels een persbericht.

Tien jaar geleden openden ze, na een carrière als advocate en vastgoedmakelaar, een eerste multimerkenboetiek in Gent waar ze een mix van kwaliteitslabels uit - Baum Und Pferdgarten, Closed, B&sh, Nanuschka, Stella Jean, Malene Birger, Joseph, Ganni, Bella Freud… - aanboden waarmee vrouwen volgens hun eigen stijl een unieke garderobe kunnen samenstellen. Een succesformule, zo bleek, want ze merkten dat er ook in andere Vlaamse steden vraag naar was.

Meer dan een huismerk

Na verloop van tijd zagen ze in hun - intussen zes - multimerkenboetieks dat er bovenop de bijna vijftig andere merken toch nog nood was aan een heel ander label. Aanvankelijk vulden ze dat gat in de markt op met een eigen lijn met zes stukken basic knitwear (Consept) die het zo goed deed dat het idee groeide om er meer mee te doen. Maar de lat ligt aanzienlijk hoger met Collectors Club. Het is geen doorsnee huismerk, je vindt de tachtigdelige collectie (van breiwerk tot en met schoenen) ook in een vijftiental andere winkels in België en Nederland zoals Atelier d’Anvers (Antwerpen), Obin (Kortrijk), Wellens (Herentals), Miss & Mister (Kapellen) en Villa Maria (Brugge). Er wordt zelfs al gekeken naar Frankrijk.

Creatief platform

Collectors Club biedt een volledige garderobe om zelf creatief mee aan de slag te gaan. Het Belgisch design wordt geproduceerd in kwaliteitsmaterialen uit Frankrijk en Italië met oog voor detail, zo blijkt uit het persbericht. Omdat ze zelf in de winkel staan, wisten ze heel goed waar vrouwen naar op zoek zijn bij het juiste hemd of broek. Van daaruit stelden ze een lijst op. De collectie kleding en accessoires wordt nog uitgebreider naar volgend seizoen toe. De zussen willen met hun merk tevens een platform bieden aan nieuw talent (designers, stylisten, artiesten, illustratoren, fotografen en make-upartiesten) dat elkaar alleen maar zal versterken. Voor deze eerste collectie haalden ze designer Virginia Visan in huis, alumna van de Antwerpse Modeacademie en freelanceontwerpster voor onder meer Honest By, Dries Van Noten en AF Vandevorst. De Parijse fotografe Charlotte Deregnieaux stond in voor de campagne. Voor zomer 2019 staat een samenwerking in de steigers met Jan Hoet Junior en Delphine Bekaert van creatief collectief IETS.

Prijzen van de collectie variëren van 220 euro voor een blouse tot 450 euro voor een mantel.

Portret: Nele en Veerle Van Doorslaer. Collectiebeeld: Collectors Club. Credit: A Suivre.

Portret: Nele en Veerle Van Doorslaer. Collectiebeeld: Collectors Club. Credit: A Suivre.

A Suivre
Nele en Veerle Van Doorslaer