Cavalli showt eerste mannencollectie van nieuw creatief directeur op Pitti Uomo

Roberto Cavalli Group showt zijn eerste mannencollectie, ontworpen door nieuw creatief directeur Paul Surridge, op de eerstvolgende editie van de Pitti Immagine Uomo. Dat heeft het merk in een persbericht bekendgemaakt. De mannenmodeweek wordt twee keer per jaar gehouden in Florence, Italië.

“Het merk Roberto Cavalli is in Florence ontstaan, het is logisch dat het merk voor de locatie voor de herlancering ook kiest voor de stad Florence”, legt Gian Giacomo Ferraris, CEO bij de Roberto Cavalli Group, de keus voor Pitti Uomo in het persbericht uit. "We zijn vereerd dat Pitti Immagine Uomo creatief directeur Paul Surridge heeft uitgenodigd als special guest op de 94e editie. De groeiende mannenmode is een kans voor ons bedrijf. Pauls talent, visie en ervaring sluiten perfect aan op Pitti Uomo. Pitti is het perfecte platform voor ontwikkeling.”

Raffaello Napoleone, CEO van Pitti Immagine voegt in het bericht toe: "De eerste mannen modeshow van Paul Surridge hosten, bevestigt de band die Cavalli met Pitti en ook met de stad heeft. Het markeert de terugkeer van de kampioen van de Italiaanse mode en zet Florence als wereldhoofdstad van de mode op de kaart.”

Paul Surrigde werd in mei 2017 door Cavalli aangesteld als creatief directeur. De vrouwencollectie lente/zomer 2018 was de eerste collectie van Surridge’ hand. De knuffel tussen Surridge en Roberto Cavalli tijdens de finale van de show symboliseerde de transitie van het bedrijf.

De volgende Pitti Immagine Uomo 94 vindt plaats van 12 tot 15 juni 2018 in Florence.

Beeld: Paul Surridge, via Cavalli

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN