Het verenigen van de Europese en Amerikaanse markten staat hoog op de agenda bij beurzen White Milano en Project New York. Daarom zijn de twee nu een partnerschap aangegaan om dit te bewerkstelligen, zo maken de twee bedrijven bekend in een gezamenlijk persbericht.

“Ik ben blij om de handen ineen te slaan met White. De synergie tussen onze shows maakt het mogelijk om een naadloze ervaring te maken voor zowel Amerikaanse als Italiaanse merken om hun bereik te vergroten naar een groter aanbod van media en retailers,” aldus Tommy Fazio, mode directeur van mannenmode bij UBM Fashion in het persbericht.”

“De samenwerking met UBM versterkt de weerklank van de White beurs op de Amerikaanse markt, wat een perfecte kans biedt voor onze bedrijven. White heeft altijd veel aandacht gehad voor internationale markten, waar het al jaren aanwezig is en steeds investeert en het DNA en de merken promoot,” aldus Massimiliano Bizzi, president en oprichter van White Milano. De samenwerking moet de kracht van de wereldwijde mannenmode markt versterken door een kruisbestuiving van Amerikaanse en Europese merken, ontwerpers en retailers. Daarom zal Project New York aanwezig zijn tijdens White Man en daar het merk Abasi Rosborough introduceren op de Europese markt. De komende seizoenen zullen de twee beurzen verder werken.