Artikelen door Caitlyn Terra
‘Curator Scotch & Soda zoekt overnamepartij voor ook de buitenlandse winkels’
21 mrt 2023 - Business
De curator in het faillissement van de Nederlandse tak van Scotch & Soda zoekt ook naar een bedrijf dat verder wil met de buitenlandse afdelingen van het merk. De buitenlandse winkels van Scotch & Soda kunnen namelijk niet verder zonder de failliete Nederlandse tak, aldus curator Jasper Berkenbosch tegen het Algemeen Dagblad. Alleen over de...
On Holding AG overschrijdt voor het eerst omzetgrens van 1 miljard Zwitserse frank
21 mrt 2023 - Business
Sportmodebedrijf On Holding AG heeft in het boekjaar 2022 een omzet van 1,2 miljard Zwitserse frank (1,2 miljard euro) behaald, zo blijkt uit het jaarverslag. Dankzij een omzetstijging van 68,7 procent overschreed het voor het eerst de 1 miljard grens. Daarbij schreef On Holding AG ook zwarte cijfers. Het verlies van 170,2 miljoen Zwitserse...
‘Amazon schrapt nog eens 9.000 banen in nieuwe ontslagronde’
20 mrt 2023 - Business
Amazon gaat het aantal banen verder terugbrengen, zo melden diverse nieuwsmedia waaronder Reuters. Het bedrijf kondigt het schrappen van 9.000 extra banen aan. Het reduceren van banen zal voornamelijk gebeuren bij de afdelingen voor cloud diensten, advertenties en Twitch. CEO Andy Jassy kondigt volgens Reuters aan dat het bedrijf gedwongen...
Investeringen: Deze bedrijven haalden afgelopen jaar flinke bedragen binnen
20 mrt 2023 - Business
Een geweldig concept hebben is één ding, maar om stappen te maken als bedrijf is ook kapitaal nodig. Diverse modebedrijven haalden het afgelopen jaar weer investeringen binnen en soms ook flinke bedragen. FashionUnited zet ze voor u op een rij. Textielbedrijf Recover - 100 miljoen dollar De grootste investering in deze lijst is die in het...
Binnenkijken bij het vernieuwde concept van retailer SKM
20 mrt 2023 - Retail
Multimerkenboetiek SKM heeft een make-over gekregen. Met het nieuwe concept is ingezet op een ‘boetiekbeleving’, zo is te lezen in het persbericht. De inrichting is gebaseer op de vormen van het vrouwelijk lichaam het ambacht van het naai- en verstelwerk dat een intern naaiteam dagelijks uitvoert. SKM is in 2016 overgenomen door de huidige...
Moederbedrijf lingeriemerk Sapph haalt 1,6 miljoen euro op
17 mrt 2023 - Business
Ondermodebedrijf UltraViolet Group B.V. heeft een kapitaalinjectie van 1,6 miljoen euro gekregen, zo blijkt uit een persbericht. Het bedrijf is het moederbedrijf van de merken Sapph, UltraViolet en UltraMan. De investering wordt gedaan door Orange Wings Investment van ondernemer Shawn Harris. De investering zal ingezet worden voor internationale...
Nieuwkomer Okret biedt kant-en-klare recommerce-oplossingen voor modemerken
17 mrt 2023 - Business
Verduurzaming en de circulaire economie zijn hot topics, zeker met de nieuwe wetgeving die er op Europees niveau aankomt. Modebedrijven worden in toenemende mate verantwoordelijk voor de producten die ze op de markt brengen en hoe deze aan het eind van de gebruikscyclus worden verwerkt. Sara Kovic van start-up Okret zag een kans om merken te...
Vijf Galeria-filialen gered van sluiting
17 mrt 2023 - Retail
Galeria Karstadt Kaufhof zal vijf filialen minder sluiten dan eerder werd aangekondigd begin deze week. Op maandag maakte de Duitse keten bekend 52 winkels te gaan sluiten, maar nam al snel een slag om de arm. Het bedrijf meldde later namelijk dat het aantal wellicht kleiner zou zijn als verhuurders van de panden en gemeenten concessies zouden...
Karl Lagerfeld-moederbedrijf G-III Apparel in het rood in boekjaar 2023
17 mrt 2023 - Business
G-III Apparel Group, Ltd. heeft in het boekjaar 2023, dat afliep op 31 januari 2023, het netto inkomen terug zien lopen, zo is te lezen in het jaarverslag. Het resultaat werd omgebogen van een winst van 200,6 miljoen dollar (188,2 miljoen euro) naar een verlies van 133,1 miljoen dollar (124,8 miljoen euro). G-III Apparel Group, Ltd. is het...
Binnenkijken bij ‘warenhuis met een missie’ Tomo
16 mrt 2023 - Retail
Aankomend weekend gaat Tomo, het ‘warenhuis met een missie’, open voor publiek in The Westfield Mall of the Netherlands. Echter zijn er al eerste beelden van het warenhuis dat consumenten wil motiveren deel te nemen aan de circulaire economie. Tomo wil op elke manier de consument inspireren mee te doen aan de circulaire economie, zo vertelde...