Artikelen door Weixin Zha
New Yorker verdubbelt winst in boekjaar 2021
loading... - Business
Modeketen New Yorker heeft ondanks het uitbreken van de pandemie zijn winst bijna kunnen verdubbelen. Het geconsolideerde nettoresultaat steeg tot 339 miljoen euro in 2021, zo blijkt uit de gepubliceerde jaarrekening. In het voorgaande jaar bedroeg de winst nog 173 miljoen euro. Volgens het jaarverslag had New Yorker zijn verwachtingen voor het...
Premium steekt beurs in nieuw jasje met nieuw programma en focus op netwerken
loading... - Beurzen
De Premium Group wil afstappen van het klassieke beursconcept en doelgerichte netwerkactiviteiten aanbieden tijdens haar evenementen. Daarnaast moet de informatieve evenementen weer meer op de voorgrond verschijnen. Op de komende editie van de Berlijnse modebeurzen Premium en Seek - 11 en 12 juli - wordt een gericht en divers netwerkaanbod...
Armedangels verandert zijn marketing: “Duurzame producten bestaan niet”
loading... - Fashion
Armedangels neemt een gewaagde stap als modemerk dat succesvol is geworden met zijn assortiment duurzamere kleding. Het label uit Duitsland wil "radicaal eerlijk" zijn in zijn communicatie en zegt: "Duurzame producten bestaan niet." Met zijn nieuwe marketingstrategie speelt Armedangels in op een trend in de mode-industrie om steeds meer...
Peek & Cloppenburg is insolvent: Alles wat we nu weten
loading... - Business
Düsseldorf - Duitslands grootste multimerk kledingwinkel is insolvent. Peek & Cloppenburg Düsseldorf heeft ruim een week geleden een beschermingsprocedure aangevraagd. Dat deze stap nodig was verraste velen in de modebranche. Tot voor kort waren er geen signalen, het concern breidde nog steeds uit met nieuwe filialen en overnames. Maar wie zit...
Peek & Cloppenburg Düsseldorf: Meerderheid management moet weg
loading... - Mensen
De insolvente moderetailer Peek & Cloppenburg Düsseldorf neemt afscheid van een meerderheid van zijn managementteam. De bovenste laag van het bedrijf blijft niet gespaard van de vorige week aangekondigde banenreductie. Het management van Peek & Cloppenburg KG, Düsseldorf bestaat nu uit CEO Thomas Freude, CFO Steffen Schüller en...
FW23: Zo waren de beurzen van Florence tot Berlijn en Amsterdam tot Kopenhagen
loading... - Beurzen
Na de annuleringen tijdens de pandemie komen de modebeurzen in Europa weer op gang. Maar de lockdowns hebben hun sporen nagelaten, merken en kopers waren soms terughoudend om te reizen gezien de onzekere economische situatie. In hoeverre zijn beurzen als Pitti of Premium in staat geweest hun oude vorm terug te vinden? Een overzicht. Pitti Uomo,...
Beyond Fashion Berlin: Een bezoek aan de nieuwe groene modebeurs
loading... - Beurzen
Een nieuwe duurzame modebeurs, Beyond Fashion, landde vorige week voor het eerst in Berlijn. De standhouders zijn tevreden en hebben zich al ingeschreven voor de volgende editie in de zomer. Wie tijdens de Berlin Fashion Week de reis naar Atelier Gardens maakte, stuitte op een kleine, duurzame modebeurs met bijna veertig modemerken. De sfeer, op...
Berlin Fashion Week: Er gebeurt van alles, maar wat komt hierna?
loading... - Fashion
Berlijn - Er is beweging in de Berlijnse modeweek. Niet alleen lokale labels overtuigden met een divers programma, maar ook gasten uit Oekraïne. Maar het valt nog te bezien wat er verder in de hoofdstad gaat gebeuren. Jong bloed In vorige seizoenen werd de Berlin Fashion Week vaak doodverklaard, maar nu lijkt er iets te gebeuren. Veel lokale en...
Premium: stemming overwegend ontspannen aan de start van het seizoen
loading... - Beurzen
De Berlijnse modebeurzen Premium en Seek zijn dinsdag in een ontspannen sfeer van start gegaan. Merken en inkopers gaan het FW23-seizoen voorzichtig in, maar na het verrassend positieve einde van het jaar is de gespannenheid in de mode-industrie duidelijk afgenomen. Opgelucht ademhalen aan het begin van het seizoen "Het seizoen wordt spannend en...
Berlin Fashion Week: Kunstenaarscollectief uit New York haalt grap uit met Adidas
loading... - Fashion
Het begint al vroeg op maandagmorgen. Veel redacties vinden een e-mail in hun mailbox waarin staat dat het Duitse sportmerk Adidas een ‘revolutionair plan’ aankondigt onder zijn nieuwe CEO- Björn Gulden. Het nieuwe initiatief, dat de naam Own the Reality draagt, is het meest ambitieuze plan ooit om verantwoordelijkheid te nemen voor het milieu...