Artikelen door Vivian Hendriksz
Lululemon beschuldigd van 'onwelkome bedrijfscultuur'
bezig met laden... - Business
Controverse is Lululemon niet helemaal vreemd, want het yogakleding merk heeft al eerder aantijgingen te verwerken gehad, variërend van een patentinbreuk door Nike tot de verkoop van doorschijnende yogabroeken. In een recent artikel van onderzoeksjournalist Sheena Butler-Young wordt de Canadese retailer beschuldigd van rassendiscriminatie. In...
Hoe je sportkleding je gezondheid kan ondermijnen
bezig met laden... - Fashion
Sporten en je lichaam bewegen om je goed te voelen is een essentieel onderdeel van lichamelijk welzijn - maar wat als de kleding die je draagt naar de sportschool je eigenlijk ziek maakt? Hoewel berichten over het gebruik van PFAS (per- en polyfluoralkylstoffen) en PFC's, beter bekend als 'forever chemicals' die worden gebruikt om textiel te...
Opkomende technologieën en innovaties in de toeleveringsketen: De inzichten in PI Apparel Medellín
bezig met laden... - Beurzen | Verslag
Te midden van de marmeren vloeren en het pluche van Medellín's International Hotel in El Poblado, Colombia, kwamen op 18 en 19 oktober belangrijke merken, detailhandelaren en fabrikanten uit de VS en Zuid-Amerika bijeen om de nieuwste editie van PI (afkorting voor Product Innovation) Apparel Medellín bij te wonen. Omringd door de bergen van de...
Drie strategieën die veerkracht in luxe industrie ondersteunen in uitdagende tijden
bezig met laden... - Business
Hoewel sommigen het einde van de wereldwijde luxe bubbel voorzien na een aanzienlijke daling van de omzetgroei van LVMH, is er nog hoop voor luxemerken en -retailers. De mode-industrie als geheel, inclusief de luxesector, heeft de afgelopen jaren te maken gehad met verschillende uitdagingen, variërend van snelle inflatie tot vertragende...
Van Berlijn tot Valencia: Vijf opkomende Europese modehubs
bezig met laden... - Business
Wanneer wordt gevraagd wat dé modehoofdstad van Europa is, zal het leeuwendeel denken aan de Eiffeltoren en de Champs-Élysées van Parijs. Parijs staat bekend om zijn haute couture en deelt deze titel met Londen, een broedplaats voor creatieven en het altijd coole Milaan, dat bekend staat om zijn vakmanschap op modegebied. De afgelopen jaren is...
Klaar voor de toekomst: AMFI herstructureert opleidingen
bezig met laden... - Fashion | Interview
Bijblijven in een industrie die in een constante staat van beweging is, is nooit makkelijk. De modeindustrie staat aan de vooravond van radicale veranderingen - uiteenlopend van de vierde technologische revolutie tot de opkomst van nieuwe consumptie-vormen, klimaatverandering en veranderende denkbeelden van de consument. Daardoor is het een...
Good on You, Flocus en Planet Care: 3 duurzame startups die de modeindustrie hervormen
bezig met laden... - Business | Interview
De modeindustrie heeft duurzame oplossingen nodig om de vele problemen met betrekking tot milieuschade, mensenrechten en de overgang naar circulaire bedrijfsmodellen aan te pakken. Hier komt het Fashion for Good-Plug and Play Accelerator-programma om de hoek kijken. Het acceleratorprogramma biedt ondersteuning voor geselecteerde startups die...
HUND HUND: De weg vrijmaken voor ‘radicale’ transparantie in de modeindustrie
bezig met laden... - Fashion | Interview
Als het gaat om transparantie en duurzaamheid in de modeindustrie, is het Duitse modemerk HUND HUND één van de koplopers die de weg vrijmaakt voor positieve verandering. Het label werd in 2016 online opgericht door Rohan Michael Hoole en Isabel Kücke en is er om consumenten stijlvolle, tijdloze en duurzame mode voor de ultieme ‘minimal...
De duistere zijde van Nike en Adidas’ WK-sponsorschappen: Lage lonen
bezig met laden... - Business
Het WK voetbal gaat vandaag van start en dat betekent dat sportmodegiganten Nike en Adidas zich inspannen om het grootste voetbalkledingmerk ter wereld te worden. Met het sponsoren van 22 van de in totaal 32 deelnemende voetbalteams, is het WK het hoofdpodium voor groeiende concurrentie tussen Nike en Adidas als het gaat om sponsoring en...
AVG: Uitdagingen waar mode e-tailers mee te maken kunnen krijgen
bezig met laden... - Business
De manier waarop bedrijven uit de Europese Unie met persoonlijke gegevens omgaan staat op het punt drastisch te veranderen: vanaf 25 mei treedt namelijk de Algemene verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. De nieuwe wet stelt verschillende eisen aan hoe bedrijven, waaronder moderetailers, omgaan met persoonlijke gegevens. Maar wat zal...