Artikelen door Vivian Hendriksz
Van Berlijn tot Valencia: Vijf opkomende Europese modehubs
loading... - Business
Wanneer wordt gevraagd wat dé modehoofdstad van Europa is, zal het leeuwendeel denken aan de Eiffeltoren en de Champs-Élysées van Parijs. Parijs staat bekend om zijn haute couture en deelt deze titel met Londen, een broedplaats voor creatieven en het altijd coole Milaan, dat bekend staat om zijn vakmanschap op modegebied. De afgelopen jaren is...
Klaar voor de toekomst: AMFI herstructureert opleidingen
loading... - Fashion
Bijblijven in een industrie die in een constante staat van beweging is, is nooit makkelijk. De modeindustrie staat aan de vooravond van radicale veranderingen - uiteenlopend van de vierde technologische revolutie tot de opkomst van nieuwe consumptie-vormen, klimaatverandering en veranderende denkbeelden van de consument. Daardoor is het een...
Good on You, Flocus en Planet Care: 3 duurzame startups die de modeindustrie hervormen
loading... - Business
De modeindustrie heeft duurzame oplossingen nodig om de vele problemen met betrekking tot milieuschade, mensenrechten en de overgang naar circulaire bedrijfsmodellen aan te pakken. Hier komt het Fashion for Good-Plug and Play Accelerator-programma om de hoek kijken. Het acceleratorprogramma biedt ondersteuning voor geselecteerde startups die...
HUND HUND: De weg vrijmaken voor ‘radicale’ transparantie in de modeindustrie
loading... - Fashion
Als het gaat om transparantie en duurzaamheid in de modeindustrie, is het Duitse modemerk HUND HUND één van de koplopers die de weg vrijmaakt voor positieve verandering. Het label werd in 2016 online opgericht door Rohan Michael Hoole en Isabel Kücke en is er om consumenten stijlvolle, tijdloze en duurzame mode voor de ultieme ‘minimal...
De duistere zijde van Nike en Adidas’ WK-sponsorschappen: Lage lonen
loading... - Business
Het WK voetbal gaat vandaag van start en dat betekent dat sportmodegiganten Nike en Adidas zich inspannen om het grootste voetbalkledingmerk ter wereld te worden. Met het sponsoren van 22 van de in totaal 32 deelnemende voetbalteams, is het WK het hoofdpodium voor groeiende concurrentie tussen Nike en Adidas als het gaat om sponsoring en...
AVG: Uitdagingen waar mode e-tailers mee te maken kunnen krijgen
loading... - Business
De manier waarop bedrijven uit de Europese Unie met persoonlijke gegevens omgaan staat op het punt drastisch te veranderen: vanaf 25 mei treedt namelijk de Algemene verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. De nieuwe wet stelt verschillende eisen aan hoe bedrijven, waaronder moderetailers, omgaan met persoonlijke gegevens. Maar wat zal...
Klaar voor de AVG: 4 tips voor mode e-tailers
loading... - Business
25 mei is het zover: dan treedt de nieuwe wetgeving in werking die zich richt op hoe bedrijven met persoonlijke data moeten omgaan. De zogenaamde Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dient ter vervanging van de eerdere nationale regelgeving. De wetgeving is bedacht om consumenten meer controle te geven over hoe hun persoonlijke...
Duurzaamheid in de modeindustrie: goed voor mens, milieu én financiën
loading... - Fashion
Dat duurzame en eerlijke werkwijzen beter zijn voor mens en milieu weten we allemaal - maar, zo blijkt uit een nieuw rapport; ook bedrijven zelf zijn gebaat bij duurzaamheid. In het afgelopen jaar heeft 75 procent van de modebedrijven wereldwijd hun werkwijzen milieuvriendelijker en socialer gemaakt, wat weer positieve gevolgen heeft gehad voor...
Kipling focust op millennials in zijn nieuwe merkrichting
loading... - Fashion
Kipling was een van de meest populaire handtassen- en accessoiremerken in de jaren negentig. Het Belgische merk, dat vooral bekendstaat om het innovatieve gebruik van gerimpeld nylon en de schattige aapmascotte, was aanwezig in elk klaslokaal en op elke luchthaven. Hoewel iedere twee seconden een Kipling-tas wordt verkocht, is het label er de...
Kipling deelt voorproef van zijn nieuwe merkrichting
loading... - Fashion
Amsterdam - Kipling presenteert zijn nieuwe merkrichting en visie voor de toekomst. Een visie die draait om het authentiek blijven aan het erfgoed en die zich richt op het inspelen op de behoeften van de millenials van vandaag. Het is voor degenen onder ons die zijn opgegroeid in de jaren ‘90 wellicht moeilijk te geloven dat het iconische...