Artikelen door Sharon Camara
Mr Marvis mede-oprichter Steven Vrendenbarg: 'Frankrijk is een van onze belangrijkste markten'
bezig met laden... - Retail | Interview
Nederlands mannenmodemerk Mr Marvis groeit. Het bedrijf is van plan de komende jaren winkels te openen in Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Het laatstgenoemde land is bijzonder belangrijk. “Frankrijk is een van onze belangrijkste markten. Het land vormt de kern van onze expansiestrategie die tot doel heeft ons duurzaam in...
Best of 2023: De meest opmerkelijke modesamenwerkingen van het jaar
bezig met laden... - Fashion
Nog een paar dagen, dan nemen we afscheid van 2023. Voordat FashionUnited het jaar definitief afsluit en in 2024 een nieuw hoofdstuk opent, nodigen we u uit om de balans op te maken. Wat waren de meest opmerkelijke samenwerkingen van 2023? Een terugblik: onverwacht, ongebruikelijk, origineel - er was voor elk wat wils. Dit zijn de samenwerkingen...
Vince CEO: "We waren een rustig luxemerk voordat die term in de mode kwam"
bezig met laden... - Business
Parijs - Vince is een merk dat discrete, tijdloze luxe biedt, geïnspireerd door Californië. Een merk dat perfect past in de trend van quiet luxury. Vince is aanwezig in Frankrijk via verkooppunten en een showroom, en wil zijn aanbod in het land de komende jaren versterken. Om meer te weten te komen over de ontwikkelingsstrategie van het merk,...
Hoe Fringuant online winkelen makkelijker wil maken met een tool gebaseerd op lichaamsscans
bezig met laden... - Business
Retourzendingen zijn een belangrijk onderwerp in e-commerce. Terwijl verschillende online winkels hebben besloten een vergoeding te vragen voor retourzendingen om de kosten te drukken, heeft het Franse bedrijf Fringuant een maatadviestool ontwikkeld op basis van bodyscantechnologie. Het doel? Het aantal retourzendingen in e-commerce aanzienlijk...
Quiet luxury: De ‘nieuwe’ minimalistische modetrend
bezig met laden... - Fashion
Luxe ja, maar discreet en minimalistisch. De afgelopen maanden heeft 'Quiet Luxury' de mode-industrie stormenderhand veroverd. Terwijl luxe stukken met (zeer) opvallende logo's de afgelopen jaren centraal stonden op sociale media, lijkt de voorkeur uit te gaan naar meer discrete mode - en stille luxe. In een tijd waarin consumenten voorstander...
Frans mannenmodemerk Drôle de Monsieur over fysieke retail, langzaam groeien en authenticiteit
bezig met laden... - Fashion
De wereld van de mannenmode veroveren als autodidact en zonder contacten in de branche, dat is de waanzinnige gok die Dany Dos Santos en Maxime Schwab in 2014 waagden. Met hun label Drôle de Monsieur en de beroemde slogan "Not From Paris Madame" ontwikkelen de twee vrienden in de wereld van de mannen streetwear. Vandaag de dag heeft Drôle de...
La Redoute versterkt haar aanwezigheid op de Nederlandse markt
bezig met laden... - Business
La Redoute, dat sinds 2019 aanwezig is op de Nederlandse markt, breidt haar activiteiten uit door een website en een app te lanceren. Dit is de eerste internationale website van het Franse e-commercebedrijf. Nederland is een van de Europese landen die het meest getroffen is door de energiecrisis, met een inflatie van zeventien procent. Toch...
Waarom de mode-industrie worstelt om haar afhankelijkheid van synthetische vezels te doorbreken
bezig met laden... - Business
Tegen een achtergrond van klimaatnood zijn synthetische vezels, die meer dan twee derde van de globale textiel uitmaken, een belangrijke oorzaak geworden van de huidige afvalcrisis in de modesector. Maar in plaats van af te nemen, neemt het gebruik ervan toe. Toch zijn de meeste synthetische vezels niet recycleerbaar. In haar nieuwe rapport...
Hoe worden 13 tot 28 jarigen aangemoedigd hun belangstelling voor duurzaamheid om te zetten in concrete actie?
bezig met laden... - Fashion
Van alle leeftijdsgroepen zijn dertien- tot 28 jarigen het meest betrokken bij en bezorgd over duurzaamheid. Desondanks consumeert deze leeftijdsgroep het meest in een geglobaliseerde, goedkope en voortdurend vernieuwde modewereld. Om de paradox tussen de overtuigingen en daden van consumenten in deze leeftijdsgroep te begrijpen, voerde Views...
LVMH keert bonussen uit aan werknemers in Frankrijk als reactie op inflatie
bezig met laden... - Business
In september bedroeg de inflatie in Frankrijk volgens l’Insee 5,6 procent op jaarbasis. Een stijging van de consumentenprijzen die alle sectoren treft en de koopkracht van de Fransen sterk beïnvloedt. Luxegroep LVMH heeft besloten hierop te reageren en zijn werknemers te steunen. De Franse modegigant heeft aangekondigd bonussen uit te keren aan...