Showroomprivé lanceert marktplaats in België
bezig met laden...
Na Frankrijk rolt Showroomprivé zijn marktplaats uit in België. Een eerste internationale opening die tegen het einde van het jaar zal worden gevolgd door lanceringen in twee andere Europese landen.
Drie jaar na de lancering van zijn marktplaats breidt Showroomprivé zijn aanbod internationaal uit. Deze beslissing volgt op de goede cijfers die in Frankrijk zijn genoteerd. "We hebben een geweldig jaar 2023 achter de rug, met een groei van ongeveer 85 procent. In 2024 gaan we op dezelfde voet verder, want de eerste zes maanden zijn bevredigend", vertelt Grégoire Scherer, directeur van de Showroomprivé-marktplaats, aan FashionUnited. "We zijn erin geslaagd om de marktplaats in Frankrijk te vestigen en te stabiliseren met een duidelijke strategie. Dit is dus het juiste moment om andere landen te benaderen en dit aanbod internationaal uit te breiden."
Merken moeten hun aanbod aanpassen aan elke markt
Deze uitbreiding van de marktplaats begint met België, waar het bedrijf zijn platform afgelopen augustus heeft geopend. "België is een aantrekkelijke markt voor Showroomprivé. De taal is een voordeel, merken kunnen er gemakkelijk hun catalogus presenteren en hun klantenservice beschikbaar stellen. Het is een goede test voordat we de uitrol in andere landen voortzetten", legt de directeur van de marktplaats uit.
Meerdere openingen gepland
Na deze eerste uitrol in België is Showroomprivé van plan om zijn momentum voort te zetten: "Tegen het einde van het jaar zal de marktplaats beschikbaar zijn in Spanje en Portugal. Dit zijn twee interessante markten voor ons," kondigt Scherer aan.
Op zijn Franse marktplaats heeft Showroomprivé in totaal 225 merken. In België telt het platform er al 90: "Elk merk dat op het platform aanwezig is, moet in staat zijn om leveringen in België te verzorgen", zegt de marktplaats manager. Voor Portugal en Spanje zullen ze aan extra criteria moeten voldoen: "ze zullen een catalogus in de lokale taal en een aangepaste klantenservice moeten aanbieden. Van onze kant beloven we hen te ondersteunen met kant-en-klare oplossingen (bijvoorbeeld voor vertaling) zodat ze zich in verschillende landen kunnen ontwikkelen", zegt hij.
Net als in Frankrijk biedt de Showroomprivé-marktplaats modeartikelen, lingerie en woonartikelen aan.
Dit artikel is vertaald door Susan Zijp met behulp van een AI-tool genaamd Gemini 1.5. .
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.