Zantman Modegroep haalt Bosideng naar Benelux
bezig met laden...
"Zo'n mooi product tegen zo'n lage prijs heb ik nog nooit in mijn hele confectieleven gezien," zegt Frans Zantman van de Zantman Modegroep over het merk Bosideng, onderdeel van Bosideng International Holding Company. Hij wilde de 'prijsagressieve collecties' meteen naar Nederland halen.
Het
Het Chinese Bosideng heeft pijlen op Europa gericht
Het Chinese modebedrijf wil de komende tijd Europa veroveren. In 2012 opende het bedrijf de eerste flagshipstore buiten Azië, in Londen. Bosideng vroeg de Britse ontwerpers Nick Holland en Ash Gangotra om mee te denken over de collecties, zodat de kleding beter aansluit bij de wensen van Britse consumenten. Ook kocht het bedrijf voor 4 miljoen pond het Britse merk Greenwoods, om meer voet aan de grond te krijgen in Europa.
Bosideng International Holding Company werd opgericht in 1975 en is actief met een viertal merken in de donsjassensector: Bosideng, Snow Flying, Kangbo en Bengen. Daarnaast heeft het bedrijf de kledingmerken: Bosideng Man, Jessie (dameskleding) en Mogao (casual mode-items voor jongeren). Momenteel is het merk Bosideng één van de best verkopende labels in China. Het concern heeft in totaal 14.343 verkooppunten in China. In 2012 boekte het bedrijf een jaaromzet van 9,3 miljard RMB (1,13 miljard euro) en een winst van 1 miljard RMB (120 miljoen euro).
Ashma Kunde, modeanalist bij Euromonitor International, zei onlangs tegen FashionUnited.co.uk dat Bosideng een opvallende koers heeft gekozen voor een Chinees bedrijf. "In plaats van mee te doen met de fast fashion ketens, richt Bosideng zich op premium mode.
De