• Home
  • V1
  • Leads
  • Yoox start Chinese webshop Yoox.cn

Yoox start Chinese webshop Yoox.cn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Yoox Group heeft de gelijknamige multi brand webshop in China gelanceerd. Yoox.cn is maandag 8 oktober geactiveerd. Het is een grote stap voor het Italiaanse internetbedrijf en een poging een graantje mee te pikken van de Chinese e-commerce

sector die explosief groeit. De Chinese versie van de shop is vrijwel identiek aan het origineel, maar uiteraard geheel in het Chinees. Leuk extraatje is de butler service waarbij de koerier wacht tot de klant het bezorgde heeft gepast om het desgevraagd direct weer mee te nemen of te ruilen.

Yoox

heeft de afgelopen twee jaar ervaring opgedaan met e-commerce in China. In december 2010 ging het bedrijf van start met de Chinese webshop van Emporio Armani. De afgelopen 22 maanden zijn daar de Chinese webshops van Marni, Bally, Moncler en Alexander Wang bijgekomen die stuk voor stuk door de Yoox Group zijn gebouwd en worden geëxploiteerd. De Yoox Group heeft inmiddels een kantoor en logistiek centrum in Shanghai om de verschillende webshops te bestieren.

De multi brand business waar Yoox.com, Thecorner.com en het prille Shoescribe.com onder vallen, is de belangrijkste inkomstenbron voor de Yoox Group. Met de mono brand shops voor andere merken werd tot nu toe echter de meeste omzetgroei geboekt. In augustus rapporteerde Yoox over de eerste helft van het lopende boekjaar 2012 een omzetstijging van 23 procent voor de multi brand business naar 120,6 miljoen euro. Dat is bijna 70 procent van de totaalomzet van het bedrijf. In de mono brands steeg de omzet in de eerste zes maanden met 56,6 procent naar 52,3 miljoen.

Yoox-oprichter Federico Marchetti zei eerder in een interview dat China over vijf jaar tot de top drie van de belangrijkste afzetmarkten van het bedrijf zal behoren. Nu wordt nog meer dan 90 procent van de omzet van de Yoox Group in Europa, Noord-Amerika en Japan gegenereerd. De omzet uit Azië, China en Hongkong bleek in de eerste helft van 2012 echter al met 200 procent toegenomen, nog voordat het stokpaard Yoox.com daar actief was.

Yoox
Yoox Group