Winkels Street One en Cecil in nieuw jasje
bezig met laden...
"Het
Het concept van Cecil noemt CBR 'loung-chic' en moet vooral het idee van een fashion spa uitstralen. "Een plek waar de klant zich prettig voelt en kan genieten," aldus Thorsten Grönlund, algemeen directeur bij Cecil. De nieuwe winkels van Cecil bevatten een flexibel decor, om de winkelervaring voor klanten telkens weer uniek te maken.
Volgens Cecil is het nieuwe winkelconcept ontstaan uit de behoeftes van de hedendaagse consument. Het zou vooral belangrijk zijn om klanten emotioneel te helpen bij hun aankoop. Zo zijn mooie kledinghangers bijvoorbeeld al belangrijk.
Tijdens de Brand Days van CBR in juli werden de nieuwe designs al geïntroduceerd. Nu is het bedrijf begonnen met het uitrollen van het concept in Duitsland. Tegen het einde van het jaar moeten al zo'n 85 winkels en shop-in-shops van het Street One concept zijn geopend. Van de Cecil-formule wil het bedrijf aan het einde van het jaar vijftig winkels. CBR laat weten dat de concepten stapje voor stapje ook in het buitenland worden uitgerold, in samenwerking met de lokale partners.
Het modeconcern werd in 1980 opgericht in de Duitse plaats Celle. Inmiddels werken er 590 werknemers bij het bedrijf. Vorig jaar boekte CBR een omzet van circa 700 miljoen euro, schrijft het modebedrijf in een persbericht.
Cecil is te koop in zo'n 4000 winkels. Het merk heeft 450 merkwinkels met partners en circa 1000 shop-in-shops. Street One heeft ook 4000 verkooppunten in heel Europa, met in begrip van meer dan 500 monobrand winkels en meer dan 900 shop-in-shops.