• Home
  • V1
  • Leads
  • Webshops zien groeimogelijkheden in positiekleding

Webshops zien groeimogelijkheden in positiekleding

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Zwangerschapsmode is een alsmaar groeiend segment in e-commerce. Tot voor kort werd positiekleding voornamelijk verkocht in webshops van merken met een zwangerschapslijn en webwinkels die gespecialiseerd zijn in

positiekleding, maar steeds vaker gaan kindermode- en vrouwenmodewebshops kleding voor zwangere vrouwen erbij verkopen. Zo maakte kindermodewebshop Kleertjes.com afgelopen week bekend om uit te breiden met positiekleding en zijn de zwangerschapsjurken van het Belgische merk Fragile van ontwerpster Nathalie Vleeschouwer sinds kort verkrijgbaar in jurkenwebshop Dressesonly.nl.

Voor

Kleertjes.com is de verbreeding van het assortiment met zwangerschapskleding onderdeel van de expansiestrategie van het bedrijf. De ambitie om zwangerschapskleding te verkopen leefde al langer bij de online retailer, maar toen oprichtster Claudia Willemsen in 2010 tweederde van haar aandelen verkocht aan Comnaar Investment en Mentha Capital, werd gezegd dat het groeigeld onder meer daarvoor zou worden gebruikt. Nu kan de online consument terecht op Kleertjes.com voor zwangerschapskleding van de merken Esprit, Boob, Love2Wait en Noppies.

”Positiekleding is een logische uitbreiding van ons assortiment,” vertelt Joost van Gaal, directeur van Kleertjes.com. “We hopen dat de uitbreiding op twee manieren gaat werken, namelijk dat als zwangere vrouwen een goede shopervaring bij ons hebben gehad, zij daarna ook baby- en kinderkleding bij ons willen kopen en andersom dat bestaande klanten met een tweede, derde of vierde op komst ook zwangerschapskleding bij ons gaan kopen.”

Van Gaal is ervan overtuigd dat Kleertjes.com de concurrentie aan kan gaan met de webshops van bekende merken met een zwangerschapslijn. ”Er zijn veel merkenshops die zwangerschapskleding verkopen, maar uiteindelijk willen vrouwen verleid worden door een breed assortiment. We gaan dit jaar de interesse en behoefte van de consument volgen, met name via sociale media, en daar ons merkenpakket op laten reageren,” aldus Van Gaal.

DressesOnly.nl, een jurkenwebshop die in 2008 opgericht is en merken als Supertrash, Aaiko, Lipsy London en Modstrom verkoopt, was op zoek naar een nieuwe productcategorie om groter te kunnen worden. In zwangerschapsjurken zag de webwinkel de meeste groeikansen. In hun zoektocht naar een geschikt merk met jurken voor zwangere vrouwen, kwamen uit bij Fragile: het Belgische merk van ontwerpster Nathalie Vleeschouwer.

“Positiekleding is online nog best een ondergeschoven kindje,” vertelt Miriam Swaans, mede-eigenaresse van DressesOnly.nl. “In onze omgeving merkten we dat vrouwen maar moeilijk kunnen slagen voor een bijzondere gelegenheid of een zakelijk evenement. In veel gevallen is positiekleding niet leuk of kwalitatief niet goed. Toen we kennismaakten met Fragile, waren we meteen verkocht. Een deel van de collectie die we voeren is casual en multifunctioneel, maar er zitten ook jurken bij die perfect zijn voor een bijzondere gelegenheid.” De positiejurken van Fragile onderscheiden zich door kwalitatief hoogwaardige materialen, een doordachte pasvorm en hoog draagcomfort. Met de uitbreiding in zwangerschapsjurken wil DressesOnly.nl haar online positie versterken.

Beeld: Fragile

Dressesonly
Esprit
Kleertjes.com
pret a pregnant