Webshop Sarto Fashion deelt omzet met detaillisten
bezig met laden...
"We kunnen
Om toch te kunnen profiteren van het succes van online shoppen zonder detaillisten in de vingers te snijden, bedacht het modebedrijf een uniek concept waar retailers ook aan verdienen.
Op Sartofashion.nl is het complete assortiment van de merken verkrijgbaar voor consumenten, maar er zijn enkele belangrijke verschillen met soortgelijke webwinkels van modeleveranciers. Elke klant wordt gevraagd om bij de bestelling de naam van een detaillist in te vullen. Vervolgens krijgt de detaillist een percentage van de opbrengst.
Andersom kunnen detaillisten de webshop ook gebruiken als aanvulling op de eigen voorraad, bijvoorbeeld wanneer de klant een trui in een andere kleur wil hebben dan in zijn winkel voorradig is. In dat geval ontvangt de detaillist 100 procent van de opbrengst.
Het doel van Sarto Fashion is dat zowel de leverancier als de detaillist beter wordt van de online shop. "Internet is geen medium van concurrentie, maar van samenwerking," aldus Raben. "We blijven op zoek naar manieren om elkaar wederzijds te kunnen versterken, bijvoorbeeld met kortingsacties."
Sarto Fashion werd in 1947 opgericht als leverancier van mode in het middensegment voor vrouwen van boven de dertig. Het bedrijf is met de merken Anotherwoman, Poools, Roberto Sarto en Roberto Sarto Sports actief in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Canada, Japan, Rusland en Tsjechië.
Foto's: Sarto Fashion