Versace is uit de rode cijfers
bezig met laden...
“Toen
Aan het resultaat van de eerste maanden van 2012 is af te leiden dat de omzetstijging de komende tijd aanblijft, meent Ferrairs. “Gekeken naar de sterke signalen in de eerste drie maanden van dit jaar en de basis die we hebben gelegd om te kunnen groeien in de toekomst, verwachten we de komende drie jaar een tweecijferige omzetgroei te genereren.”
Om de groei te stimuleren heeft Versace al verschillende plannen klaar liggen. In september gaat het modehuis een webshop openen voor Europa, Amerika en Australië. Naast een online shop gaat Versace in Amerika ook twee nieuwe winkels openen in New York en Los Angeles. Het land staat hoog op de agenda voor het modehuis, omdat de omzet in eigen winkels die langer dan een jaar open zijn in 2011 met dubbele cijfers en in de eerste drie maanden van 2012 met 31 procent is gegroeid.
In Europa komen er dit jaar winkels bij in Vienna, Milaan en Londen en in China en Zuidoost-Azië gaat Versace tien nieuwe winkels openen. Ook gaat het modehuis dit jaar haar eerste vestigingen openen in het Midden-Oosten, Zuid-Amerika en Zuid-Korea. In Japan gaat Versace dit jaar een comeback maken met drie of vier shop-in-shops na hun vertrek in 2009. “In deze regio liggen belangrijke kansen voor onze merken,” aldus Ferrairs.
Ook de terugkeer van Versace op de coutureweek in Parijs stemt het modehuis optimistisch. In januari gaf Versace Atelier voor het eerst sinds 2004 weer een coutureshow. De ruim 30 naaisters die de couturedivisie telt, hebben de reorganisatie overleefd, omdat Ferrairs van mening is dat couture het modehuis onderscheidend maakt en het hen een concurrentievoordeel biedt. Daar heeft hij door de media-aandacht die de coutureshow kreeg, absoluut geen spijt van. “De respons die we kregen op de presentatie was ongelooflijk en op het gebied van media-aandacht zijn de voordelen onverslaanbaar,” aldus Ferrairs.
Beeld en video: Atelier Versace lente/zomer 2013