Veritas valt in de prijzen
bezig met laden...
De prijs
Veritas kreeg de prijs vooral vanwege het winkelconcept en de constante vernieuwing. Marc Peeters, CEO van de Verigroup waar Veritas onder valt, legt de bedrijfsstrategie verder uit: “Daar waar bij anderen het traject in de winkel eindigt bij de aankoop van een accessoire, nodigt Veritas de consument uit in een ideeënwereld rond combineren, personaliseren en creëren. Het innovatieve van onze marktbenadering is dat bij ons het accessoire de start is en niet het einde van het shoppingmoment.”
Veritas is een onderdeel van de Verigroup, een Belgische textiel distributiegroep. Voor de Verigroup werken zo’n 500 medewerkers. Met retailketen Veritas beschikt het bedrijf over een netwerk van honderd winkelpunten, waar jaarlijks ongeveer zeven miljoen betalende klanten over de vloer komen. Veritas bestaat sinds 1892 en verkoopt vooral modeaccessoires en creatieve benodigdheden voor naaien, breien en haken.
Tijdens de RetailDetail Night werd ook de consumentenprijs Beste winkelketen van België uitgereikt. Met de prijs worden jaarlijks retailers bekroond die vanuit consumentenoogpunt de beste dienstverlening hebben met betrekking tot prijs, assortiment en service. De prijs is gebaseerd op onderzoek van het marktonderzoekbureau Q&A Research & Consultancy. Ruim 45.000 duizend consumenten hebben hun stem uitgebracht in de tweede ronde.
Colruyt werd - niet voor het eerst - verkozen tot de winnaar en mag zich een jaar lang Beste Winkelketen van België noemen. Colruyt kreeg een gemiddeld cijfer van 8,16. Andere genomineerden waren onder andere de Nederlandse modeketen C&A. De winkelketen werd verkozen tot de beste winkelketen in de categorieën Baby & Kindermode en Damesmode. E5 Mode won in de categorie Herenmode. Lingerie wordt het liefst geshopt bij Hunkemöller; accessoires bij Veritas.