VeldhovenGroup neemt Duitse Olsen over
bezig met laden...
De finaciële problemen bij Olsen waren het gevolg van economische malaise. De omzet is de afgelopen jaren teruggelopen van 100 miljoen euro in 2010 naar 89 miljoen euro in 2012. Volgens het Duitse modevakblad Textilwirtschaft bedroeg het bedrijfsresultaat in 2011 -6,6 miljoen euro. Het Duitse modemerk haalt 65 procent van de omzet in het buitenland, vooral in Canada, Polen en Rusland. Volgens CEO Kinting blijven die landen ook na de overname de belangrijkste markten voor het merk.
In december vorig jaar nam de VeldhovenGroup het damesmodemerk Dept over. De overname bleek een doorstart toen Dept daags daarop door de rechtbank Den Bosch failliet werd verklaard.
Volgens Martijn Veldhoven kan Olsen de postie van de VeldhovenGroup en het bereik van het bedrijf verbeteren. VeldhovenGroup neemt de buitenlandse activiteiten van Olsen onder zijn hoede en wil via dit kanaal zijn andere merken internationaal gaan uitbreiden.
Olsen blijft in eerste instantie redelijk zelfstandig opereren. De twee bedrijven gaan in de eerste fase kennis en ervaringen delen en synergie bewerkstelligen. Vervolgens wordt Olsen geleidelijk in de VeldhovenGroup geïntegreerd.