Van de Velde wil Chinese markt veroveren

Vrouwen in China kunnen binnenkort persoonlijk advies krijgen wanneer zij een beha willen aanschaffen. De service maakt deel uit van het 'Lingerie Styling' concept van de Belgische lingeriespecialist Van de Velde. Van de Velde gaat

in januari de Chinese retailmarkt betreden en terwijl advies over de pasvorm van ondergoed in Europa en de VS vrij vanzelfsprekend is, is dat in China veel minder het geval. Het premium lingeriesegment blijkt in China zelfs nog nauwelijks ontwikkeld. Volgens ceo Ignace Van Doorselaere zal het waarschijnlijk ook wel even duren voordat het zogenaamde paskamerconcept in China is ingeburgerd, "maar we vinden dat de Chinese vrouw hier recht op
heeft (...) en we zijn overtuigd van het lange termijn succes".

VanVan de Velde wil Chinese markt veroveren de Velde, bekend van merken Marie Jo, Prima Donna en Andres Sarda, heeft een joint venture gesloten met de Chinese retailgroep Getz Bros. & Co. Getz exploiteert de Private Shop-keten met lingeriespeciaalzaken in Hongkong en China. De multibrand verkoopt merken als Aubade, Chantelle en Huit en heeft elf winkels in Hongkong en elf in grote Chinese steden als Shanghai en Peking. Voor 2011 wordt een omzet verwacht van ongeveer 8 miljoen dollar. Private Shop is het kanaal voor Van de Velde om haar lingeriemerken op de Chinese markt te introduceren. In de afgelopen maanden zijn verkooptests gedaan die volgens gedelegeerd bestuurder Herman Van de Velde "erg meevielen". "Wij geloven net als onze partner in het concept van een gespecialiseerde lingeriezaak die toegevoegde waarde biedt aan de klant,"
zegt hij op Knack.be.

Door de joint venture bezitten de bedrijven elk de helft van de aandelen van de keten. De investering voor Van de Velde bedraagt 7,5 miljoen dollar (ongeveer 5,6 miljoen euro), "deels te betalen na het behalen van vastgelegde criteria", zo vermeldt het persbericht. De strategische intentie is om de lingerieketen verder te ontwikkelen en uit te breiden in Hong Kong, Macau en China met een duidelijke positionering gericht op ‘Lingerie Styling’. Getz heeft de operationele leiding.

Stephen Lee, Afgevaardigd Bestuurder van Getz Hongkong, zegt in een reactie: "Wij zien veel mogelijkheden voor het premium lingeriesegment in China, een segment dat tot op vandaag relatief weinig ontwikkeld is. We geloven dat deze samenwerking de focus van Private Shop op service verder zal versterken, wat ons in staat zal stellen om de Chinese vrouw een unieke service aan te bieden. Bovendien zal de lancering van de Van de Velde merken in ons netwerk ons aanbod aan Europese en Amerikaanse merken van hoge kwaliteit versterken en uitbreiden."

Van de Velde is een van grootste marktspelers in de sector luxe dameslingerie en heeft zo'n vijfduizend verkooppunten wereldwijd. Het bedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft de afgelopen jaren diverse grote overnames gedaan. Zo verwierf het bedrijf in augustus een meerderheidsbelang in de Britse lingerieketen Rigby & Peller en nam het eerder ketens Oreia in Duitsland en Spanje, Intimacy in de Verenigde Staten en LinCHérie in Nederland over.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN