Van de Velde heeft last van Sandy

Hoewel een precieze voorspelling door de kerstperiode nog niet mogelijk is, verwacht de Belgische lingeriefabrikant Van de Velde dat de omzet voor 2012 stabiel zal zijn ten opzichte van 2011. De winstverwachting is, mede door de storm Sandy,

minder hoopvol.

InVan de Velde heeft last van Sandy augustus maakte Van de Velde al bekend dat de netto-winst in het eerste half jaar met 8 procent was gedaald, van 24,6 miljoen in de eerste zes maanden van 2011 naar 22,6 miljoen dit jaar. De lingeriefabrikant laat nu weten in een persverklaring dat die daling naar verwachting wordt doorgezet in het tweede half jaar.

Volgens het moederbedrijf van merken als Marie Jo, PrimaDonna, Andrés Sardá en sinds anderhalf jaar Rigby & Peller, zijn er diverse redenen voor een achterblijvende groei. Zo zal de omzet uit groothandel op jaarbasis naar verwachting minder zijn dan vorig jaar. Ook heeft het merk Intimacy in de Verenigde Staten tegenslag gehad. Zes winkels in het Noord-Oosten van de Verenigde Staten konden minder omzet binnen halen door de storm Sandy.

Het merk Andrés Sardá, met thuismarkt Spanje, lijdt onder de barre economische omstandigheden in Zuid-Europa. Van de Velde laat weten te blijven geloven in het merk en daarom meer in marketing te investeren. "Het dieptepunt van 2010 ligt duidelijk achter ons en de omzetten liggen sindsdien boven dit dieptepunt," aldus de lingeriefabrikant. De winst blijft echter wel beneden de verwachtingen.

Van de Velde, gespecialiseerd in dameslingerie, heeft zo'n vijfduizend verkooppunten wereldwijd. Het bedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft de afgelopen jaren diverse grote overnames gedaan. Zo verwierf het het ondermodeconcern in augustus 2011 een meerderheidsbelang in de Britse lingerieketen Rigby & Peller. Een goede zet blijkt nu: Rigby & Peller UK groeit op ‘store-to-store’ basis. In Europa is er groei dankzij de opening van nieuwe winkels.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN