• Home
  • V1
  • Leads
  • Van de Velde boekt omzetgroei

Van de Velde boekt omzetgroei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Belgische lingeriefabrikant Van de Velde -eigenaar van de merken MarieJo en Prima Donna- heeft in de eerste jaarhelft voor 79 miljoen euro aan lingerie verkocht. Dat is een omzetstijging van 8,2 procent ten opzichte van de 73 miljoen van

vorig jaar.

De

omzet is exclusief de omzet van de Amerikaanse retailketen Intimacy, waarvan Van de Velde eind april een meerderhed van de aandelen bezit. Inclusief Intimacy kwam de groepsomzet van Van de Velde uit op 83,5 miljoen. In het persbericht over de omzet geeft Van de Velde geen informatie over Andres Sarda – het Spaanse merk dat sinds 2008 eigendom is van de Belgische onderneming. Vorig jaar werd duidelijk dat het Spaanse merk meer last heeft van de crisis dan zijn Belgische moeder. In het jaarverslag sprak Van de Velde de verwachting uit dat de kosten voor het merk in 2010 zouden dalen dankzij een reorganisatie, maar desondanks zou het ‘een moeilijk verhaal’ blijven. Ook in het tussentijdse verslag dat uitkwam in april meldde Van de Velde dat de omzet van Sarda tegenviel. Meer duidelijkheid komt bij de bekendmaking van de definitieve cijfers; eind augustus.

Toch spreekt de producent zijn vertrouwen uit over 2010; de groep rekent voor het volledig jaar op een omzet die minstens 5 procent hoger ligt dan de omzet van 2009.

Andres Sarda
MarieJo
Marie Jo
vandevelde
Van de Velde