Van Bommel opent winkel in Berlijn
bezig met laden...
Over de locatie in het stadscentrum, Berlijn Mitte, is eveneens goed nagedacht: “In Mitte komen allerlei coole mensen bij elkaar, waarmee ik ook privé zou kunnen omgaan,” vertelt Floris van Bommel, de creatief directeur.“ Ik vind de sfeer prettig en het feit dat oud en nieuw, traditie en innovatie hier samensmelten. De persoonlijke chemie tussen Mitte en onze eigen filosofie sluiten perfect op elkaar aan.”
Blikvanger in de winkel is een door de jonge Amerikaanse grafisch ontwerper Kevin Bannister geschilderde stamboom van de familie Van Bommel. De boom strekt zich uit van het plafond tot de verkoopcounter en combineert aliens en andere fantasiewezens met de normale levenssituaties van de van Bommels sinds 1734. „Ik vind zo'n rare draai wel leuk“, zegt Floris van Bommel. Daarnaast zal het "hofleverancier-logo", dat van Bommel van het Nederlandse Koningshuis heeft gekregen, een stijlvol bestanddeel van de merkpresentatie zijn, naast levensgrote portretten waarop de drie broers als de gezichten achter het merk worden getoond. Verder is het interieur eenvoudig: een betonnen vloer die aan de vloer van een atelier doet denken, oude fauteuils en meubels die lukraak over de ruimte verspreid lijken te zijn, naast de schappen waarop de producten gepresenteerd worden.
Van Bommel werd opgericht in 1734, toen de familie Van Bommel begon met de productie van handgemaakte schoenen. In totaal voert Van Bommel drie merken: Het traditionele ‘Van Bommel’, het premium merk ‘Noble Blue’ met volledig handgemaakte exclusieve schoenen en het submerk ‘Floris van Bommel’. Op 14 februari 2008 opende het schoenenmerk een winkel in Antwerpen en in september 2009 volgde Brugge.
Foto: Van Bommel winkel in Berlijn