'Turnover past bij ons'
bezig met laden...
Martijn Veldhoven: Turnover is een merk met een duidelijke filosofie, design-achtergrond en sterk dna. Wij hebben bewondering voor het merk zoals het was en denken dat het vanwege die kernwaarden goed past bij onze huidige merken Sandwich, Stills en Nononsense en bij ons bedrijf.
FU: De merken Sandwich en Turnover, bijten die elkaar niet?
MV: Nee, ik denk dat Sandwich en Turnover in essentie genoeg verschillen kennen en beide een solide positie hebben. Voor de markt is het ook niet goed als ze nu opeens op elkaar zouden gaan lijken. Turnover richt zich op vorm, materialen en eenvoud. Sandwich is meer uitgewerkt, kent meer details. Dat bijt elkaar niet.
FU: Turnover heeft een turbulente periode achter de rug die aanving met het vertrek van oprichtster Marian Wigger in 2003. Van recenter datum is de sluiting van een vijftal winkels. Hoe wilt u het tij keren?
MV: Allereerst door rust te creëren en geen haastige stappen te zetten. Veldhovengroup is een bedrijf dat bedachtzaam te werk gaat. Als de overname per 1 juli as. definitief is, gaan wij ons eerst concentreren op de sterke kanten van Turnover en die vervolgens uitbouwen.
FU: Wat zijn nu concreet de eerste stappen?
MV: Alle betrokken medewerkers van Turnover gaan verhuizen naar de kantoren van de Veldhovengroup. Het werkproces van Turnover moet worden geïntegreerd in dat van ons, maar aangezien die werkprocessen redelijk overeen komen verwacht ik niet dat dat veel problemen zal geven. We moeten het vertrouwen winnen van de groothandelsklanten van Turnover en alle leveringen normaal laten verlopen. We gaan ook gewoon verder met de huidige leveranciers van het merk.
FU: En wat zijn de plannen voor de langere termijn?
MV: Keihard werken en een groter marktaandeel voor het merk veroveren, omdat Turnover dat verdient. We streven naar verdieping van de huidige distributie en naar uitbreiding op termijn. De huidige vier winkels blijven bestaan, maar er zijn vooralsnog geen plannen voor nieuwe winkels. Voorlopig richten we ons op groei binnen het wholesale segment.