• Home
  • V1
  • Leads
  • Tramontana: alleen nog een eigen winkel

Tramontana: alleen nog een eigen winkel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Met zes collecties per jaar en zeshonderd verkooppunten in Nederland, België en Duitsland, durft het Nederlandse vrouwenmodelabel Tramontana te zeggen dat het goed gaat. Onlangs verhuisde het merk naar een pand van ruim

2800 vierkante meter. Op het wensenlijstje staat echter nog een eigen winkel. Jannie Post van Tramontana: “Maar welk merk wil dat niet?”

Begin januari vorig jaar sloeg eigenaar Rob Elmers de eerste paal de grond in, van het nieuwe onderkomen van Tramontana. Onlangs verhuisde het merk naar het pand in het Nederlandse Lijnden van 2800 vierkante meter. “We wilden onze showrooms in het World Fashion Centre en aan de Banterij in Amsterdam graag samenvoegen,” legt Jannie Post van het Nederlandse damesmodelabel uit. “En we waren hard toe aan meer ruimte. Het personeelsbestand is uitgebreid. Ook hebben we ons extra gericht op export naar Duitsland en België, dus meer opslagruimte was welkom.”

Wie binnenkomt in het pand dat oprichter en directeur Elmers liet bouwen, voelt zich volgens marketingmedewerker Post meteen welkom. Met veel hout en zwart is de sfeer warm. “Een gouden wand, een hoge trap en enorme chesterfields,” beschrijft Post het interieur. “Rob Elmers heeft zich persoonlijk bezig gehouden met de inrichting, dus het past helemaal bij Tramontana.”

Vijfentwintig jaar geleden richtte Elmers Popov Clothing op. Ongeveer tien jaar geleden werd besloten Tramontana meer als merk neer te zetten. Het is een merk geworden voor moderne vrouwen, vanaf 25 jaar. De Tramontana-vrouw is een levensgenieter, hip, werkt, heeft misschien kinderen en houdt er van om stedentripjes te maken. Post over de collecties: “Sterke basics, gecombineerd met eyecatchers en verfijnde kledingstukken. Vrouwen voelen zich lekker in de kleding. Het is voor ons heel belangrijk om een vrouw mooier te maken. We letten daarom goed op de pasvorm en afwerking.”

Sinds een paar jaar wordt het merk in Duitsland verkocht, en Tramontana besloot om zich daar intensiever mee bezig te houden. In België heeft het modelabel meer dan tachtig verkooppunten en vanaf vorig jaar wordt het label vertegenwoordigd door The Fashion Lab uit Antwerpen. Afgelopen zomer opende de eerste Tramontana-winkel in Enschede, in samenwerking met franchiser Rob Moekotte. Het gaat goed, maar ambities blijven er volgens Jannie Post altijd. “Een eigen winkel is een mooie wens,” zegt ze. “En we willen een one-stop shop worden, waar de moderne vrouw alles kan aanschaffen.”

Tramontana