Tommy Hilfiger weer in bezit licentie Tailored-lijn

Het Amerikaanse modebedrijf Tommy Hilfiger heeft een einde gemaakt aan de samenwerking met de Holy Fashion Group. De Europese tak van de Tailored-kledinglijn van het modebedrijf is hiermee weer in eigen huis, met ingang

van het modeseizoen lente en zomer 2013.

DeTommy Hilfiger weer in bezit licentie Tailored-lijn overeenkomst met de Holy Fashion Group stamt uit oktober 1998. In dat jaar introduceerde modemerk Tommy Hilfiger de Tailered-kledinglijn – de classic with a twist kledinglijn met kostuums, dassen, hemden, riemen en overhemden – op de Europese markt. Volgens eigen zeggen, groeide de lijn in Europa uit tot een succesvolle business met een retailwaarde van zo’n 100 miljoen dollar.

Tommy Hilfiger, sinds maart 2010 onderdeel van PVH Corp., wil al dat geld liever zelf beheren en neemt de bedrijfstak weer in eigen hand. Financiële details over de transactie zijn niet verstrekt. Wel is bekend dat de deal 31 december 2012 rond zal zijn. Tot die tijd blijft de Holy Fashion Group verantwoordelijk voor de modelijn.

Daniel Grieder, CEO van Tommy Hilfiger Europe, laat weten de overname van de bedrijfstak te zien als een kans om de basis die the Holy Fashion Group heeft opgebouwd, verder uit te breiden. “Door de lijn te integreren in onze Tommy Hilfiger Europe-organisatie en in onze commerciële infrastructuur, kunnen we de lijn verder ontwikkelen in de hele regio.”

De Holy Fashion Group zal zich na het beëindigen van de samenwerking met Tommy Hilfiger meer richten op de eigen merken, waaronder Joop, Strellson en Windsor, zo zegt de baas van het bedrijf in een persbericht. Reiner Pichler, CEO van de Holy Fashion Group: “We hebben met Tommy Hilfiger Tailored een spectaculaire ontwikkeling doorgemaakt in de afgelopen dertien jaar. Het merk heeft bewezen een wereldwijde aantrekkingskracht te hebben.”

De nieuwe Tailored-divisie zal geleid worden door Michael Berngruber. Bij het modemerk zal hij aantreden als vice president Tailored clothing Europe. Berngruber brengt vijfentwintig jaar ervaring in de modebranche met zich mee. Zo heeft hij onder andere tien jaar bij Hugo Boss gewerkt, in verschillende management functies. Een ander nieuwe gezicht bij de Tailored-lijn is Marcel Ostwald. Ostwald zal aantreden als creatief directeur van de modelijn. Ook hij was hiervoor werkzaam bij het Duitse modemerk Hugo Boss.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN