Tommy Hilfiger gaat zelf distribueren

De Tommy Hilfiger Group neemt de groothandel- en retaildistributie in Turkije over van de distributeur Unitim Retail Group, die tot nu toe de distributie verzorgde. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekend gemaakt. Unitim Retail Groep houdt een minderheidsbelang in het bedrijf, maar de bedrijfsvoering in

Turkije komt hiermee volledig in handen van de Tommy Hilfiger Group.

Tommy HilfigerTommy Hilfiger sloot in 1998 distributieovereenkomst met Unitim voor de introductie in Turkije. Inmiddels heeft de samenwerking geleid tot een succesvol bedrijf met meer dan 20 miljoen euro aan inkomsten. “Een spectaculaire ontwikkeling,” aldus Burc Cemiloglu, voorzitter en CEO van Unitim Holding. “Het is werkelijk een genoegen geweest om de business in Turkije op te bouwen en ik ben ervan overtuigd dat de Tommy Hilfiger-activiteiten nog vele succesvolle jaren van groei voor de boeg heeft in deze regio."

De CEO van Hilfiger, Fred Gehring, is het met hem eens: “We geloven dat er genoeg groeikansen zijn (...) en als dochteronderneming van Tommy Hilfiger Europe B.V. zullen de commerciële activiteiten op de markt profiteren van deze volledige integratie in de Europese organisatie. Deze aanpak is in lijn met onze strategie om brandmanagement te consolideren en de markt te benaderen op de meest gecoördineerde wijze," verklaart hij in een persbericht. Producten met het Tommy Hilfiger-merk worden in Turkije gedistribueerd via een netwerk van meer dan 33 zelfstandige retailstores en een aantal verkooppunten in multibrandstores.

Er zijn geen financiële details vrijgegeven over de overname. Wel is bekend dat Unitim franchisepartner van het bedrijf blijft in Rusland en als groothandel- en retaildistributeur in Oekraïne, Moldavië, Kazachstan en Azerbeidzjan.

Foto: Tommy Hilfiger zomer 2009

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN