The Gallery: avantgardistische mode voor Russische klant
bezig met laden...
Na het
Een derde van de exposanten op the Gallery is nieuw
"De beurs is nu voor de tweede keer aan de Cecilienallee, in het gebouw Botschaft, en dit is precies de goede locatie," zegt project directeur Elke Sautter. De beursvloer is 5000 vierkante meter groot, verdeeld over verschillende verdiepingen. Bruno Grupstra van Rimini vindt die verdiepingen maar niets. "Verdiepingen zijn nooit goed, zo is er geen eenheid," zegt hij. Vorig jaar had Rimini the Gallery overgeslagen, maar omdat er weinig keuze is, besloot het merk terug te komen. "Voor de busladingen vol met Russen kom ik niet. Ik hoop dat er nog jonge mensen komen, die net een winkel hebben geopend."Op de modebeurs zijn zo'n 230 collecties te zien. Philipp Kronen, managing partner van Igedo Company in een persbericht: "Elke editie bestaat een derde van de exposanten uit nieuwkomers. Dat betekent dat we inkopers telkens een vers en nieuw merkenpakket kunnen tonen." Of betekenen de vele wisselingen dat modemerken zich niet echt willen binden aan de beurs?
Bij het Noord-Spaanse merk Olga Santoni is het nog onzeker of het label volgend seizoen zal terugkomen. "Dan moeten we eerst goede zaken doen, tot nu toe is het not bad. We komen vooral voor de Russiche inkopers, niet voor de Duitse. Zo'n 90 procent van de bezoekers is Russisch. We hebben een nieuwe agent voor de Russische markt en hij zei dat het belangrijk is, om naar Düsseldorf te gaan," zegt een woordvoerder van het merk.