Street One presenteert sublabel
bezig met laden...
Het nieuwe label is bedacht om tegemoet te komen aan de internationale vraag en stimuleert de buitenlandse groei van het modemerk. Het nieuwe label komt twaalf keer per jaar met een nieuwe collectie, waarin de nadruk ligt op een sportieve en trendy look. De periode van bestelling tot verkooppunt is slechts zestig dagen. Het merk krijgt een eigen productteam.
Om de puntjes op de ‘i’ te zetten, wordt ONE by Street One in juli nog getest als een Street One-productgroep bij verkooppunten die Street One sinds 2007 verkopen. In september volgt vervolgens de officiële introductie. Daarbij hoort ook het opzetten van nieuwe winkels, waaronder mogelijk pilotwinkels die alleen ONE by Street One verkopen. Het doel is om tegen het einde van dit jaar het merk te verkopen op 1500 locaties, waaronder ook de webwinkel van Street One.
“De introductie van ONE is een eerste stap in de uitbreiding van het merk Street One”, zegt Michael Stoll, Brand Director bij Street One. “We spelen in op de toenemende vraag van onze partners en consumenten naar collecties volgens de laatste trends. Tegelijkertijd grijpen we de kans om onze producten breder te verspreiden, wat meerwaarde biedt voor onze partners.”
ONE by Street One zal worden verkocht in multilabel-verkooppunten van tien, twintig en dertig vierkante meter. In aanvulling op deze lijn overweegt Street One ook andere nieuwe submerken te introduceren.
Street One is een merk van het Duitse moederbedrijf CBR Fashion Holding GmbH. Het merk behaalde in 2010 een omzet van meer dan 390 miljoen euro en is verkrijgbaar in meer dan zeventien landen bij meer dan vierduizend verkooppunten. Met twaalf collecties per jaar bedient Street One ruim 2.600 multilabel-partners, negenhonderd shop-in-shops en 540 winkels.