• Home
  • V1
  • Leads
  • SchoenenTorfs behaalt grootste winst ooit

SchoenenTorfs behaalt grootste winst ooit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Terwijl veel bedrijven hun winst zien dalen door de crisis, heeft het Belgisch SchoenenTorfs zijn winst zien stijgen met ongeveer 50 procent. In tien jaar tijd is de omzet tien keer zo groot geworden. De omzet van 2013 bedroeg 114 miljoen euro, 6 procent meer dan het voorafgaande

jaar. De nettowinst is 47 procent hoger dan het jaar daarvoor, namelijk 4,7 miljoen euro.

“In de afgelopen drie, vier jaren hadden veel bedrijven last van de crisis. Wij merkten dat we juist onze sterkste groei ooit hadden,” aldus sales manager Yves Baes. Volgens Baes zijn er meerdere aspecten die bijdragen aan het succes van de schoenenketen.

“Enerzijds zetten wij ons sterk in voor het contact tussen de klant en onze medewerkers. Wij leiden ons personeel op om de klant een zo goed mogelijk gevoel en beleving te geven. De nadruk in onze winkels ligt op het welkom heten en adviseren van de consument.”

SchoenenTorfs optimaliseert behoeftevoorziening van de klant

De andere reden is de nieuwe inrichting van de 75 Belgische filialen. In de verbouwde verkooppunten hangen zogeheten 'webschermen'. Deze beeldschermen geven beelden van de webshop weer. Naast de afbeeldingen wil Torfs gebruik maken van bewegende beelden. De filialen zijn verder ingericht met laminaten vloeren, houten meubelen en verschillende vloerkleden die een gezelligere uitstraling moeten bieden. “Ongeveer twee jaar geleden zijn we begonnen met het verbouwen van onze filialen. Hier zijn we nog steeds mee bezig. We merken dat de nieuwe uitstraling goed is voor een 4 tot 5 procent hogere omzet.”

Met deze extra omzet kan het bedrijf groter inkopen waardoor het aanbod stijgt. “Torfs wil zich meer gaan richten op de 'buitenmaten'. We merken dat de voeten van de jongere generaties steeds groter worden. Vroeger was er bijvoorbeeld een klein aantal mannen met maat 47. Inmiddels hebben we twee overvolle rekken staan in onze winkels met die maat.” Het assortiment voor mannen gaat nu tot maat 50 en voor vrouwen tot maat 43.

In de nabije toekomst wil Tofs de integratie tussen de webshop en de fysieke verkooppunten optimaliseren, en nog meer investeren in de opleiding van het personeel. “We willen de behoeftevoorziening van de klant zo optimaal mogelijk maken door de medewerkers bijvoorbeeld kledingadvies te geven bij onze producten.” Sinds de verbouwing kunnen consumenten de door hun geselecteerde producten in de webshop bij een verkooppunt te laten passen, bestellen of retourneren.

SchoenenTorfs