• Home
  • V1
  • Leads
  • Scapino mikt op groei

Scapino mikt op groei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Diederick Vandekerckhove trad onlangs aan als de nieuwe topman bij Scapino. Dat inmiddels een bedrijf is met  189 vestigingen in Nederland en 32 in België. Wat is zijn achtergrond en welke toekomstplannen heeft hij voor het bedrijf? "Om te beginnen streven we naar landelijke dekking."



FashionUnited: Wat is uw achtergrond? Diederick Vandekerckhove : “Mijn carrière in de modebranche begon bij Brantano in België. Ik heb de start van Brantano op de Engelse markt begeleid als algemeen directeur.

FU: Waarom besloot u om voor Scapino te gaan werken?

DvdK: “Met het aanbieden van goede producten voor een relatief lage prijs is het concept van Scapino sterk en uniek op de markt. Ik denk dat er nog veel expansiemogelijkheden zijn. Verder spreekt het me aan dat Scapino een mensengericht bedrijf is met een open bedrijfscultuur. Werknemers krijgen intern alle kansen om door te groeien en er is veel aandacht voor scholing. Tevens bezit het merk een paar sterke private labels zoals Dr. Visser, Mountain Peak en Dutchy.

FU: Wat doet de financiële crisis met Scapino?

DvdK: "Het is nog wat vroeg om daarover een oordeel uit te spreken. Het kan twee kanten opgaan. Allereerst zou het kunnen dat consumenten kritischer gaan kijken naar de prijs van de producten die zij willen aanschaffen. In dat geval heeft Scapino een gunstige positie ten opzichte van de bovenkant van de markt. Maar het is ook mogelijk dat mensen minder uit gaan geven door helemaal geen nieuwe aankopen meer te doen."

FU: Wat zijn uw plannen met het bedrijf?

DvdK: “Groeien. Om te beginnen streven we naar landelijke dekking. Momenteel zijn er al 189 vestigingen in Nederland en 32 in België. Er valt nog veel terrein te winnen, vooral in de Randstad. Nog dit jaar openen we een winkel in Heest.
Voor het overige gaan we gewoon door zoals altijd. Geen prestigeprojecten, dus. Bij Scapino zijn we nooit 'big spenders' geweest. We willen onze klanten blijven verrassen. Natuurlijk met scherpe prijskwaliteitverhoudingen, maar ook met actuele marketingacties en sterke promoties.”

Foto: Scapino
Scapino